Yala natuur park, Kuipaarden bekijken..... - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Yala natuur park, Kuipaarden bekijken..... - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Yala natuur park, Kuipaarden bekijken.....

01 December 2013 | Sri Lanka, Mirissa South

Vandaag om 5 uur wakker , geen ontbijt en rap de Safari- jeep in ,een Maxima uit India, aangepast met verhoogde zitplaatsen voor zeker 7 personen. Twee stuks voor onze groep van 9. We gaan op wildsafari , motor niet gewenst en onze volgwagen is te breed. Wat maakt het uit, all incl . , Travel2Explore betaald , of eigenlijk wij zelf. Het is nog pikke donker als we door het dorpje vliegen, snelle chauffeur , een rasta figuur van het verhuur bedrijf. Zeker 35 kilometer door het binnenland en dan wordt het lieverlee wat lichter. De eerste beesten zie we al lopen, zelfs buiten het reservaat. Koeien, honden, geiten,katten, waterbuffels. Dan komen we bij het reservaat aan en gaan door een kleine doorgang moeder natuur in. Gelijk bij het eerste watertje zien we waterbuffels tot de hoorns in het water . Verder pauwen,wilde zwijnen,bijenetertjes( een heel mooi gif groen vogeltje), groene parkieten, aalscholvers,visarenden , echt vanalles komt op ons blikveld. We gaan op zoek naar olifanten,maar er rijden zeker 100 van de aangepaste jungle voertuigen rond. Herten, nog meer wilde zwijnen, en dan een olifant in de verte . Wat een beesten zijn dat toch. Hij is voor zich een heerlijk salade aan het verorberen. In een moerasachtige omgeving doet hij zicht te goed aan een gezonde maaltijd. Wij krijgen intussen een ontbijt pakketje waar Dombo de olifant niet vrolijk van zou worden, wij ook niet echt. Twee sneetjes witte brood ( melktandjes brood) met gebakken ei, waar totaal geen smaak aanzat, Een stukje ananas en een banaantje , later vond ik nog een fles water die we moesten delen. Ik kon wel een buffel op , of een wild zwijntje van het spit. Maar nee , niets van dit. Zo rijden we door tot men roept dat er een luipaard gezien was, wij erheen,net als al die andere wagens , zo leek het tenminste. Zeker een 20 tal minuten hebben we daar zo gestaan maar niemand zag wat. The leopard is hard to find , zegt de chauffeur telkens . Maar dan zien we er 2 op een 80 tal meters van de rij auto’s. Ze gaan beide op jacht naar wat herten die we verder zien staan . Een mooi schouwspel volgt van de luipaarden maar ook van de Safari jeeps. Vooruit , achteruit ,weer achteruit , dan kunnen we niet meer voor of achteruit. De rasta roept maar ,” look leopard”.Gek worden van die zot , te veel aan de pretsigaretten gezeten denk. Het spel wat de luipaarden ons laten zien is verdomd mooi. Ze komen vrij dichtbij , BB-Arjan maakt mooie foto’s ,ik laat hem maar doen, ik neem de beste straks wel over. Dan vinden we het na een uurtje wel oke , en gaan op zoek naar meer. Nou we vinden van alles , zelfs olifanten van nog dichtbij. Echt een mooi avontuur. Dit krijg je niet te zien in Africa op zo’n klein oppervlakte . Echt mooi. Na nog een lange rit terug wordt de tas gepakt en rijden we aan , richting Mirissa , een kustplaatsje voor de rustdag . Langs een kustweg met mooie vergezichten komen we in Mirissa aan. Een bijna Beach hotel, gewoon een tentje dicht bij het strand is ons honk. Na een bakkie thee en wat honing yoghurt , de zwembroek aan en naar het strand. Strandstoelen staan al klaar. De Cuba Libre wordt nageleverd. Ja , sorry hoor , ik vernam net dat het bij jullie bijna vriest , maar dit is leven. Met een rummetje in een strandstoel aan “The Beach”, de zon op je bol, dik 30 graden, echt fucking hot. En straks een vers visje eten , ook aan het strand. We gaan eerst eens lekker 3 SSS, zodat alle weer oke is. Ik zal later vertellen wat we gegeten hebben.

Het avondeten begint met Happy Hour cocktail Mix . Een Cuba Libre en nog wat drankjes en dan het echte avond eten. Voor de strandtent ligt de verse vis op een tafeltje ter aanbieding. Dorade, Rode Snappper , Baracuda, King Prawns , Jumbo Prawns. Mijn medereizigers doen zich te goed aan van alles , ik ga voor de Calamari van de grill . Het was heerlijk , wel wat kleine visjes en ook wat weinig. Maar de maag vol en de dag zit er weer op . Morgen vroeg op om op zee te gaan . Walvissen kijken , ik hoop dat ik ze te zien krijg . Na New Zeeland ,waar ik ze gemist heb , wil ik nu waar voor mijn geld .Morgen daarover verslag..Ik zou zeggen ,,,,, je weet wel…..