Eindverslag Sri Lanka, Nieuwe trip...... - Reisverslag uit Geertruidenberg, Nederland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Eindverslag Sri Lanka, Nieuwe trip...... - Reisverslag uit Geertruidenberg, Nederland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Eindverslag Sri Lanka, Nieuwe trip......

Blijf op de hoogte en volg Gerard

12 Januari 2014 | Nederland, Geertruidenberg

Hoi Medereizigers , we zijn nu een dikke maand thuis van onze Sri Lanka Curry Trip 2013 , tijd dus voor een eindverslag.

Terug kijkend op de Sri Lanka Curry trip mag ik zeggen, ik spreek voor mij zelf hoor, dat het een enerverende reis was met veel verrassingen. Positief en negatief. De start was heerlijk in een A380 van Emirates Airways naar Dubai. Wat een weelde in zo'n groot bakkebeest. Vlieg je eigenlijk wel, geen herrie, geen turbulentie ,heerlijk eten, en een ruimte dat we hadden. Minimaal 4 stoelen per persoon. Niet te geloven. Dubai, ja wat moet ik er van zeggen, ik heb alleen het vliegveld gezien en ik vind het "overdone". Met een iets kleiner vliegtuig naar Colombo , Sri Lanka. Al bij al , ik heb goed gevlogen , de 11 a 12 uur waren zo voorbij. De hete in Colombo viel ook wel mee bij aankomst. De verkeerchaos was zoals ik het ken in het verre Oosten. Toen begonnen de fouten in de organisatie boven te drijven. Dag indeling verkeerd , geen motoren , foute en slechte motoren die door een leek als erg gevaarlijk ervaren zouden worden. De eerste rij-dag werd snel ingevuld door een trip rond Negombo. De dag erop zouden we met goede motoren de eigenlijke reis gaan ondernemen maar de motoren bleven de zelfde. Een mooie maar erg zware dag met veel gesleutel volgde. Richting het noorden over voor mij wat te veel asfalt. De Nederlandse reisleiding gaat doordat hij verkeerd vervoer bereed onderuit met gelukkig geen ernstige lichamelijk schade. Wel schade aan de motor. Zo gaan we via Jaffna terug richting het binnenland. Onderweg eten we heerlijk bij de locals , in de hotels is het allemaal wat minder met het eten. Slaap plekken zijn simpel maar verder oké. We moeten nogal eens stoppen om de motoren te repareren , wat op de gehele reis ons zeker een dag gekost heeft. Via wat oude hoofdsteden richting Candy. Soms erg mooie Off-road stukken , dan weer de chaotische steden met hun tuktuks. Ik heb nog nooit zoveel van de krengen voor, achter, boven mij gehad. Ik heb nog steeds een toeter in mijn oren. Alsmaar zuidelijker komen we in olifantenterrein ,we worden zelfs aangevallen door die kolossen. Angstig maar toch kicken hoor. Via een natuurpark, waar we de luipaarden zien jagen op herten, via de dokter voor een ontsteking gekregen van een bloodsucker , naar een stranddag en een walvis watching boottrip waar we een krokodil midden op zee tegen komen. Twee avonden de vruchten van de zee op het strand genuttigd en dan weer de jungle in , zoals aangekondigd werd. Een zwaar bergparcours in de stortregen tot dat het zelfs donker was geworden heeft ons er niet onder gekregen. Maar de dagen raakte ver op. Onderweg nog wel bij een Outdoor-camp een wildwaterraft ondernomen met wat daredevils. Heb ik ook weer gedaan , kan van mijn lijstje geschrapt worden. De laatste dag kreeg ik nog een vervanging van mijn lijk ,de motor, maar deze was net zo'n lijk als waar ik de gehele trip op gemaakt heb. Zo kwamen we zonder achterrem weer in Negombo aan. Nog 1,5 dag shoppen en inpakken , nog even genieten van het heerlijke eten en dan met middernacht terug naar het koude kikkerlandje Nederland.

De conclusie ; een mooie trip , een mooi land, weinig mooie vrouwen( mijn mening) vriendelijke maar verlegen bevolking , heerlijk eten( lekker pittig), erg veel meegemaakt, slechte motoren( oorzaak ligt volgens mij bij de verhuurder, maar Travel2Explore moet er betere controle op hebben) , voor mij wat te weinig off-road , erg veel gelachen met een erg leuke groep mensen waar ik alleen Arjan van kende, bijna het land uitgegooid door een overijverig politieagentje op een brommertje , het was gewoon weer kicken om door een land te scheuren waarvan de bevolking niet begrijpt wat je eigenlijk komt doen .Nou mensen , ik kom gewoon alleen maar genieten, van alles, echt , meer niet. En ik heb weer genoten ondanks wat negatieve momenten. maar dat heeft Travel2Explore goed opgelost met een tegemoetkoming in de kosten.

Ik heb de volgende trip al geboekt. Nog eventjes en ik ben er weer van tussen. Hou mijn site in de gaten . Ik ga je het snel vertellen....Doeiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 88794

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: