Eindelijk nog wat heavy beukwerk..... - Reisverslag uit Ratnapura, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Eindelijk nog wat heavy beukwerk..... - Reisverslag uit Ratnapura, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Eindelijk nog wat heavy beukwerk.....

Blijf op de hoogte en volg Gerard

04 December 2013 | Sri Lanka, Ratnapura



Heerlijk geslapen na een natte thuis komst. Ontbijt met curry’s , zelfs runder curry ,net Rendang, en dan met toast, heerlijk. Andere zitten aan de jam . We gaan vandaag weer proberen om met de lijken te gaan rijden. Ze zijn al een beetje aan het ontbinden,net echt lijken .Mijn motor moet zonder kophuis deel gaan nemen,ze hebben heel de voorkant eraf gehaald .Geen licht of richtingaanwijzers voor mij vandaag,heb je hier ook niet nodig , ieder rijd hier toch maar wat raak .Hij ziet er eigenlijk best straf uit ,meer een Naked Street-bike , lekker kaal aan de voorzijde .We rijden 1,7 kilometer en de volgende motor stopt er al mee. Arjan zijn fiets doet niets meer .Een uur sleutelen en we gaan weer verder, tot het volgende dorp. Dan gaat de fiets van Gerhard naar de smid. Zijn standaard is glad afgebroken en moet gelast worden. Weer een uur naar de klote, en we moeten nog zo’n eind . Wanneer gaan we nu eens off-road rijden wordt er gevraagd???. Ik moet eerst nog een andere bike krijgen, zegt Chin. Nou ,na een tijdje over asfalt en wat dorpjes later stoppen we bij een tankstation en mijn bike gaat gewoon weer vol , met benzine. Weer geen omwisseling dus . Er gaat veel fout deze trip , en Travel2Explore heeft veel recht te trekken , we lijken wel proefkonijnen met deze trip . He , wij hebben het naar ons zin hoor ,erg naar ons zin, dat regelen we zelf wel ,maar al die tijd aan de kant van de weg , veel te weinig off-road en al die ellende met die motoren. Dit gaat nog een staartje krijgen ,dat beloof ik je. Naast het benzinestation bevind zich een Sri Lankaans buffet restaurant met heerlijk eten voor 450 Rupees all-in. Dat is nog geen 3 euro de man . Nou reken erop dat ik gegeten heb. Vis Curry, Devviled Chicken, Rode bietjes Curry , Fried Rise , echt heerlijk , zelfs een toetje , mierezoet ,dat mij nog uren lastig valt onderweg.Na het eten het pak weer aan , de volgwagen kan niet mee op het volgende parcours. Robert dus in de volgwagen en Petu op zijn motor mee als monteur. Het duurt even voor het spannend wordt maar dan klappen we ook echt alle kanten op . Vol gas blazen we over paden die niet eens te belopen zijn .Het stortregent ook nog . Moeilijkheids graad = Perfect. Dit is wat wij willen. Ronduit heerlijk, maar als je nu op je snufferd gaat dan heb je grote problemen. Dit gebeurd gelukkig niet en het laatste stukje gaat weer over asfalt. Dan stoppen we aan de linkse kant van de weg.Daar staat een mooie witte Honda Dominator van een veel jonger jaartal dan de mijne. Met alles erop en eraan. Is die voor mij, Chin? Ja morgenvroeg de stuurrisers overplaatsen en dan mag jij er nog een dag op rijden. Hoor je dat Edwin , van Travel2Explore , 1 dag heb ik een goede motor tot mijn beschikking. De rest heb ik op een lijk gereden. Ik moet niet te snel zijn , ik weet ook nog niet hoe deze motor rijd . Hier in Sri Lanka verbaast mij niets meer. Dadelijk nog eten , en trouwens we zitten aan een snel stromende Raft rivier in een mooi Base Camp hotelletje met kamers aan het water . Vanavond zeker de oordoppen in , wat gaat dat water te keer. Boven Arjan komt het uit, en dat zegt wat. Slaap ze....

  • 04 December 2013 - 22:21

    Ad Mol:

    He Gerard, je schrijft mooie reisverslagen. Ik kan me een aardig beeld vormen (denk ik). Nog veel plezier maat. Groetjes Ad Mol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 88780

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: