Snelle rit richting Negombo....... - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Snelle rit richting Negombo....... - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Snelle rit richting Negombo.......

Blijf op de hoogte en volg Gerard

06 December 2013 | Sri Lanka, Negombo

Vroeg in de ochtend wakker om een grote pis te doen, rond 4:00 uur, snel afwateren en rap terug in bed. Weer val ik als een blok in slaap.Om 8 uur maakt mijn blaas mij weer wakker, ik zeik wat af, goed teken, mijn afwatering is in orde. Ontbijt met eitje, vis curry, mango jam, toast, etc., etc. Wie gaat er mee raften???? Gerhard, Wim en ik zijn de DareDevils in deze groep die het aandurven. Vandaag tijd zat dus waarom niet. Zwembroek, korte broek, geld in plastic zakje , hup in de pick-up en rijden maar , bergop richting het wilde water. Boven worden we in een reddingsvest gehesen en bekleed met een Hardhead, helmpje voor de Nederlanders . Het trapje naar beneden naar het water is volgens mij al gevaarlijker dan wat we nog mee moeten gaan maken met het boottochtje. Over ons hoofd vliegt de rubberboot naar het water aan een kabel. Met peddel in de hand gaan we aan boord, uitleg van woorden die we moeten opvolgen. Het water op , de ruwe golven in. Forwards roept de kapitein, betekend voorwaarts peddelen. Zo klotsen we over de rivier , niet echt spectaculair, wel mooie stukken die ons een nat pak bezorgen. Recht voor het hotel waar onze medereizigers staan te kijken krijgen we de diepste afdaling in het water. Gerhard en ik duiken de boot in , plek voor 1 persoon maar wij beide zitten op de bodem van het rubbertje. Zeik nat als een verzopen katje en lachen dat we doen. Mooi joh... .Op het laatst kunnen we ook nog bodyraften, gewoon overboord springen , in je eentje door de snel stromende rivier naar beneden . Na verloop van tijd hijsen ze mij weer als een Whale aan boord. De boot aan wal trekken en hup met boot en al achter in de pick-up, terug naar het hotel. Daar staat mijn nieuwe Dominator al te wachten .Eerst de natte zooi uit, motorpak aan en weer terug naar boven , we gaan weer rijden. Terug naar Negombo, het eindstation van onze reis, ieder geval het rijgedeelte. De stuurrisers had ik al aangebracht .We gaan eens kijken wat we nu weer met deze motor gaan afzien. Gelijk bij de eerste meters merk ik dat de achterrem ver zoek is, de voor rem daarentegen , daar hoef je maar naar te kijken en de ankers gaan er al in. Beetje uitkijken en hopelijk kunnen we hiermee toch de eindstreep, Negombo bereiken. Zo vliegen we , met wat tussen pauzes richting de kust . Je merk dat we meer in bewoond gebied komen , het wordt drukker en drukker . Blijven opletten jongen. Zo rollen we Negombo binnen en staan we ineens voor het hotel. Ik gooi nog 1 maal de gas open en ploeg zo nog een spoor in de oprit van het hotel, als bedankje aan de verhuurder van de motors en tevens het hotel. Daar leveren we de motoren in en ik haal mijn risers er gelijk af voordat ik deze kwijt ben. We hebben dezelfde kamers in het hotel, een warme douche en dan een biertje op de afloop. We hebben het goed gedaan , geen lichamelijke schades , geen schade aan de motoren met uitzondering van de motor van Robert . Alles wat er aan de motoren kapot is ,heeft betrekking op slecht onderhoud en verkeerde fietsen voor dit soort terrein. We hopen niet dat de volgende groep met dezelfde motoren op pad moet, maar de volgende dag worden ze schoongespoten, klaar voor gebruik. Travel2Explore , aan jullie om hier iets aan te doen. Wij hebben alles doorgegeven en hopelijk gebeuren er geen ongelukken met deze lijken. Eens is je geluk een keer op .
Wij gaan avonds wat eten , niet bij de eigenaar van de motoren en tevens van een paar restaurants. Nee, we eten bij een restaurant dat ook westerse maaltijden serveert. Spaghetti Marinara voor mij, ik krijg van Arjan ook nog een stuk vlees dat hij niet geheel op kan. Buikje vol en op tijd te bed. Morgen nog een gehele dag vrij, we moeten pas om 23:30 vertrekken naar het vliegtuig. Heerlijk uitslapen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 88796

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: