Een fuck-dag van jewelste............ - Reisverslag uit Ratnapura, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Een fuck-dag van jewelste............ - Reisverslag uit Ratnapura, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Een fuck-dag van jewelste............

Blijf op de hoogte en volg Gerard

03 December 2013 | Sri Lanka, Ratnapura



Zeven uur ontbijten , reeds wakker voor de wekker gaat, Arjan staat al een peuk te roken. Met de werkbroek alvast aan , schuif ik aan de ontbijt tafel. Heerlijk buiten van je eerste boterham genieten. Kopje thee en daar heb je het omeletje, wel koud , dat snappen ze hier niet maar maakt mij ook niet zo veel uit. Wat sneetjes melktandjes brood ,wat Jam . Half uur er na vertrekken we richting het noorden , ver weg van de zee , de jungle in . Mooie Off- road stukken zijn ons belooft. Eerst wat asfalt, kapotte asfalt en dan super de luxe nieuwe asfalt. Dan eindelijk wat straffe , ruwe off-road , maar dat duurt niet lang . Hans zijn motor heeft nog steeds problemen met starten en die van mijn gaat weer uit elkaar vallen . Deze motor is helemaal niet gemaakt om over erg ruw terrein te gaan en toch zeker niet zoals ik met hem omga. Ik ga er van uit dat de motor waar ik echt mee off-road ga , er ook tegen kan als ik hem de sporen geef. Na nog wat bagger en keien rij ik ergens overheen wat ik helemaal niet gezien heb. Het blijkt een kunststof kap te zijn van de voorzijde van mijn motor, waar ik dus zelf overheen klap. BB-Arjan pikt hem op en overhandigt hem mij. Ik bind hem bij Hans achter op de pakkendrager tot we Bjorn weer zien. Dan na een tijdje asfalt zie ik Arjan , de andere, moeilijkheden krijgen met rijden, hij gaat niet meer door de bochten zoals ik het van hem gewent ben. Hij stopt en zegt , “mijn achterband is lek. “. De monteur erbij en deze probeert hem met foam dicht te krijgen. Dit stroomt er aan alle kanten weer uit en zo moet het wiel er alsnog uit om hem te laten plakken of een nieuwe binnenband te plaatsen. Wij rijden het volgende dorp in om wat te eten , Arjan blijft met Robert bij de motor en Chin gaat met de monteur naar de bandenzaak.In het dorp vinden we niet echt veel om te eten, men spreekt er geen Engels en wat meer dan wat gevulde pannenkoeken kan ik niet vinden. Wel lekker maar niet echt vullend. Met wat Coke moet het wel even lukken. Het even wordt bijna 2 uur. Het humeur wordt er niet beter van . BB-Arjan gaat even terug om te kijken hoever ze zijn. Hij komt terug en “ binnen 10 minuten moeten ze hier zijn. Hierna vervolgen we de trip tot dat Hans zijn startmotor niet meer afkrijgt. Bij mij begint het kophuis weer te bewegen. Het begint te regen en binnen een minuut valt het met bakken uit den Hemel. We moeten door want het gaat donker worden. Regen pakken aan en verstand op nul , gaan met die banaan. Heel het voorstuk van mijn motor begint los te komen en als het donker wordt zie je helemaal dat het niet goed zit . Dan stoppen we even om de achtervolgers bij te laten komen maar deze komen helemaal niet. Hans staat aan de kant met een tweewieler die niets meer doet , ja wat vlammen uit de uitlaat maar dat is al. Wij staan bij een grote familie met een klein winkeltje. Ik maak een gebaar van , kunnen we hier blijven slapen , maar daar wordt negatief op gereageerd." Een plekje naast de dochter des huizes is goed hoor", vraag ik nog . Maar nee, dat kan niet . En zo zitten we in de pikke donker langs de kant van de weg, wel op plastic stoeltjes van de familie, op de rest te wachten. Na een dik half uur horen we wat aankomen, en ja hoor Hans in de volgwagen en Chin en monteur beide op een motor . Zo moeten we nog 30 minuten in de pikzwarte avond met slecht verlichting richting hotel. Daar aangekomen , een erg redelijk hotel, duiken we onder de warme douche, de natte kleding te drogen op balkon, even later te bed. Dan staat Robert op de deur te kloppen. Eten staat op tafel . Heerlijke rijst met kip zonder botjes en meer zalige dingen. Na het eten komt de frustratie bij de deelnemers en bij met name BB-Arjan eruit. Die was een fuck-dag , van alles ging fout , lang wachten op reparaties , geen off-road , niet eens gegeten, een nat pak dat misschien voorkomen had kunnen worden .Nee , alles komt boven, hier moet grondig overlegt word met Edwin van Travel2Explore . Eigenlijk gaat heel de vakantie al veel dingen verkeerd. Ik zeg dat we een lijst met klachten op moeten stellen en die bij Edwin moeten wegleggen, en zeggen, neem je conclusie, want dit is niet normaal en het is een erg dure reis. Na nog wat gepraat ga ik te bed en ze zijn nog bezig denk , ik ben met jullie verhaal bezig en ik hoor het morgen wel weer. Het was een klote dag en Chin en de monteur hangen nu nog onder mijn motor . Morgen is hij hopelijk weer rijklaar . Geen verkeerde hoor die Chin , en natuurlijk zijn broertje de monteur.
Truste……

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 88776

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: