The day off the bloodsuckers - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu The day off the bloodsuckers - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

The day off the bloodsuckers

Blijf op de hoogte en volg Gerard

30 November 2013 | Sri Lanka, Mirissa South


Jullie hebben nog een ontbrekende dag tegoed die ik met wat opzet achter gehouden heb .

We vertrekken bij het hotel in Ewara en vandaag gebeurt er niet echt veel als ik de reisleiding geloof . Nou, hij heeft het mis. Eerst een beetje asfalt , en dan de theevelden in. De bergen worden steeds hoger en de paden ruwer. Dan komen we wat theepluksters tegen die wat ongewoon met ons in gesprek gaan. Normaal zijn ze wat verlegen. Ze vertellen wat ze met de bladen en planten doen en hoe oud ze zijn. We weten weer genoeg , contact aan en gas er op . Zo komen we via erg mooie uitzichten , toppen van bergen , door arme bergdorpjes, langs watervallen , door alle variaties van theevelden. Dan voel ik een stekende pijn net boven mijn linker knie, aan de binnen zijde. Ik sla erop en knijp met de stof en huid , alles los in de regio. Wat er zit moet kapot. De pijn blijft aan en ik geef aan dat ik moet stoppen. Zet de motor aan de kant ,stap af, trek mijn broek uit en sta daar in mijn onderbroek op straat naar mijn been te kijken. Ik vind een bebloede plek en Chin roep Lytches, voor de minder geletterde , bloedzuiger. Ik kijk verder maar vind geen beestje. "Trek je broek en je laarzen uit , hij moet ergens zitten." Zo sta ik dus binnen een minuut in mijn onderbroek , zonder crossbroek, zonder laarzen langs de kant van de weg. We kunnen het klote ding nergens vinden. Die is al weg zegt Chin. Hoe dan ??? Hij is er van door, maar ik zit met de pijn. Het is echt net af ze 10 grote sigaren op mijn been uitgedrukt hebben. Het brand verdomd erg. Na nog wat controles moeten we toch echt vertrekken. Met pijn in mijn broek heb ik wat moeite om te concentreren. We gaan naar een theefabriek om daar uitleg te krijgen omtrent thee natuurlijk .We komen het terrein oprijden en daar staat een rijtuig met rendieren ons op te wachten . Geen echte natuurlijk. We mogen er ook niet op gaan zitten . Jammer had een mooie kerstkaart geworden. Een klein Sri Lankaanse met een erg mooie glimlach neemt ons op sleeptouw. Ze legt alles uit als we door het complex gaan. Op het eind krijgen we thee met een stukje Chocolade cake. Als het kopje op is vertrekken we weer. Ik merk dat de pijn niet minder wordt , maar we gaan gewoon door. Bij het eindpunt ga ik mij snel douchen en heb ik gelijk de tijd om alle gaten en kieren te controleren om nog meer van die Bloodsuckers te lokaliseren . Gelukkig geen verdere gevallen . Die ene doet al erg zat pijn. Avonds ga ik gewoon te bed maar de volgende dag wordt ik zwaar verkouden wakker, nu weet ik dat dat ook een reactie is van het gif dat het kreng ingebracht heeft om mij te verdoven. Het been voelt ook niet echt lekker , maar Chin zegt dat het wel overgaat. Hans wordt op deze dag door een grote Bij aangevallen en BB Arjan krijgt bezoek van 2 Bloedzuigers. Arjan voelt verder niets , Hans zijn oog zit binnen de kortste keren dicht en hij krijg uitslag op zijn buik. Mijn been voelt ook steeds meer erg warm en hard. Avonds wil Hans naar de doctor en ik ga mee. Wij met heel de groep bij de huisarts langs. Hans krijgt een zalfje en wat pillen, ik heb een ontsteking doordat ik de bloedzuiger losgerukt heb van mijn been, zijn bek met tanden achter latend in mijn been. Er zitten nog 3 tanden in mijn been zegt de doktor. Die komen van eigens los. Een zalfje en 3 sets pillen , anti bacterie , die ik op moet maken. We gaan uit eten , wat erg duur wordt maar nog niets in ons opzicht. Ik slik mijn pilletjes en ga te bed. De volgende dag wordt ik een stuk beter wakker. Het gaat iedere dag beter . Het komt wel goed. Ze krijgen mij er zomaar niet onder. De bloedzuiger heeft geen gebit meer , ik nog een geïrriteerd plekje en beide zijn we een ervaring rijker…..

  • 03 December 2013 - 08:21

    Diana:

    hey gerard wat een heerlijk verhaal....minder voor jou natuurlijk die bloedzuiger maar wel lekker om te lezen!!
    weet niet hoelang je nog weg blijft maar nog heel veel plezier want t is hier stervens koud!!!
    xxx diana

  • 03 December 2013 - 22:16

    Jos:

    Hoi Gerard en bed(motor) maatje Arjan

    Weer geweldig om mee te lezen ,hoewel niet meerijden nu toch wel een beetje pijn doet
    Maar goed, ik ga 4 jan het asfalt in Thailand verkennen .Ook een leuk vooruitzicht
    Have Fun

    gr Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 88793

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: