Naar het zuiden, de olifanten ontwijken - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Naar het zuiden, de olifanten ontwijken - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Naar het zuiden, de olifanten ontwijken

Blijf op de hoogte en volg Gerard

30 November 2013 | Sri Lanka, Mirissa South



Ik wordt lekker wakker onder mijn blauwe dekentje met mijn neus helemaal dicht . Arjan is niet blij , hij heeft niet kunnen slapen van mijn gesnurk. Sorry maat, maar mijn luchtwegen zitten dicht. De lucht van het ontbijt doet Arjan ook al geen goed. Geen boterham kaas of ham . Droge toast met jam en de rest zijn curry’s en dergelijke. Ik ga voor toast met curry kip . Rare combinatie maar ik krijg wat binnen. Niet veel later vertrekken we richting het zuiden. Over snelle asfalt gaat het rap. Dan duiken we de theeplantages in . De wegen of wat er op moet lijken worden een veld slag om te nemen. Dit is hard werken . Mijn motor valt gedeeltelijk uit elkaar. Met tyrips wordt hij wat gemaakt, tijdelijk. Zo springen we van kei naar kei. De uitzichten zijn adembenemend mooi. Bij een stationnetje worden we door de dochter van 7 van een winkeltje uitvoerig ondervraagd. Leuk kind , beetje brutaal , maar lachen .Hoe heet jij, hoe oud ben jij, waar kom je vandaan, etc,etc.... De thee gaat er in en wij vertrekken met de vraag van de dochter , tot volgend jaar , ja. ? Oke , mooie meid, tot de volgende keer.. . De paden worden nog slechter en mijn fiets valt uit elkaar . Geen achter rem meer , gas blijft hangen, claxon begin rare geluiden te geven. Als we in een stadje stoppen is mijn kophuis compleet afgebroken ,BB Arjan schut de bloedzuigers uit zijn laars. We gaan eten en dan wordt mijn motor weer aan elkaar gelast. Duurt even maar dan heb je ook weer wat. Echt , hij loopt weer perfect, alles doet het weer zoals het hoort. We kunnen weer. Geen offroad meer en we zouden simpel richting het zuiden gaan. Chin heeft wat anders in gedachte. Wij hebben het niet door maar we rijden zo een reservaat in. Een bord geeft aan dat we uit moeten kijken voor olifanten. We zijn dat bord amper voorbij als de eerste kolossen al in de kant staat. Een eindje verder staan er 2 net langs de kant van de weg. Chin rijd door en een klein groepje volgt hem . De rest stop recht voor de olifanten, Chin wordt gek. Kom deze kant op gebaart hij. Ze begrijpen hem niet en maken foto’s van de dieren. Ze zetten zelfs hun motor aan de kant. Gerhard gaat richting de beesten ,dan reageren de 2 en komen uit het struikgewas richting de straat. Paniek breekt uit en ieder probeert zijn hachie te redden. Zelfs wij , die verderop staan springen op de motor. Gerhard redt het niet om zijn motor te starten en gaat rennen, zijn handschoenen uitgooiend , in de hoop dat ze zijn lucht oppakken en deze aanvallen. Van een afstand bekijken we het schouwspel. Dit gaat maar net goed. Alleen nu staat de motor nog tussen de olifanten. Chin doet met veel moeite pogingen om de kolossen bij fiets weg te krijgen . Dan gaan ze achter hem aan , hij springt in een helpende busje en zo gaan de dieren richting het noorden. Al hangend aan een grotere bus keert hij terug bij de motor en rijd zo terug richting ons. Iedereen compleet en met een nieuwe ervaring rijker rijden we verder. Ik merk dat Chin toch echt over de pis is. Als we later bij het Geusthouse aankomen komt het eruit. Het was slecht gedrag van ons en niet zoals hij het uitgelegd had. Ons groepje stond goed en het ander groepje had de instructies niet goed begrepen. Ik had al tegen Chin gezegd dat je met Common Sence niet daar gestopt had. Olifanten haten motoren en om dan zo dicht met je motor bij die kolossen te gaan staan, ronduit dom. Afijn , goed afgelopen en met een groep huge komt alles weer goed. Later op de avond gaan we eten bij een chic restaurant maar eerst gaan we bij een doctor langs . Ik heb nog last van mij bloedzuigerbeet ( ik moet het verhaal hierachter nog schrijven, het komt later) en Hans is aangevallen door een Kamikaze Bij te grote van een aansteker. Het oog zit geheel dicht. Bij de plaatselijke dokter krijgt Hans een zalfje en wat pillen en ik 3 soorten pillen en een zalfje. De beet is een ontsteking geworden , maar wees gerust , er is niets aan de hand. Aangekomen bij het restaurant zie ik aan het menu dat we vanavond niet voor een appel en een ei eten. Het was heerlijk maar het koste ook 21545,00 rupees. Ja dat is zeker 135 euro voor 9 man . Een kapitaal toch, Hahaha….

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 88789

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: