Via de heilige tand, ........ - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Via de heilige tand, ........ - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Via de heilige tand, ........

Blijf op de hoogte en volg Gerard

29 November 2013 | Sri Lanka, Kandy

Via de heilige tand, de moslim eettent naar de chinees….
Ongeveer rond 6 uur wordt ik wakker en spring in mijn zwembroek . De Swimming pool is leeg en heerlijk voor mij alleen , hier wordt je wakker van. Om half 9 ontbijt met een pittig eitje en een jusje. De 6 motorreizigers beslissen dat ze samen de stad en naar de Rotte Teeth gaan , om 10 , dat is vroeg zat. Rond die tijd bestel ik 3 tuktuks en die dingen staan er in no time. Bij het museum aangekomen volgt er gelijk een persoontje ons en ik ben benieuwd wat hij wil . Ik zeg tegen Arjan, hou hem ik de gaten. Hij had ons al goed in de gaten want wij hadden een te korte broek aan en je mag in een heilige plaats onze mooie knieen niet zien. We moesten zo´n oversized theedoek, wat nog niet makkelijk is om aan te houden, om. Dat kreng zakt steeds van je reet. Hij zit na verloop van tijd en nu komt de volgende persoon die geld wil zien. Of we een gids nodig hebben om het grote complex beter te kunnen begrijpen en uitleg van alles te krijgen. Nee , we kijken alleen wat rond , hebben er we geen tijd voor. We lopen verder en ja hoor de volgende bied zich aan, nee geen gids. Dan worden we van de locals gescheiden. Of we even 1000 rupees willen dokken als entreegeld en even verder ons schoeisel achter willen laten. Ik zeg , straks wil ik wel betere schoenen terug , keuze genoeg als ik in het rek kijk. Die humor werd niet begrepen. Naar binnen , op zoek naar de tand , staat Chin ineens voor mij. Of ik een gids nodig heb. Werk jij hier ook al , hij lacht en ik wijs het af. Naar boven via een trap waar we in een rij terecht komen die langs die tand moet gaan. Mensen met bloemen, geld en dergelijke , offers noemt men ze het hier .We worden hier tegen elkaar op geduwd als vee. Als de monnik ziet dat we niets te offeren hebben worden we niet vriendelijk doorverwezen. Het gaat hier net als bij al die tempels om de centen, geloof is maar een bijzaak. We bekijken de rest van de gebouwen en ik kom tot de conclusie , Ik heb het allemaal al mooier en beter gezien. Het groepje motorreiziger excl de leiding gaat de stad in en duikt eerst bij KFC binnen . Lekker kippetje met friet. Dan langs een markt , waar nieuw maar ook oud te koop zou zijn. Alleen nieuw en nep wat de klok slaat hier. Mijn maat ,gewoon een XXL , is niet te krijgen. Gerhard en BB Arjan gaan voor een scheerbeurt , waar bij ze Arjan bijna zijn gezicht verbouwen. Pleistertje na pleister komt er aan te pas . Ze zijn beide weer knap als ze buiten komen. De markt bied ons verder niets maar ik heb een fototoestel gezien dat wel wat voor mij is . Eerst nog bij een moslim restaurant wat eten . We beginnen eigenlijk alleen met drinken maar voor je het weet staat de tafel vol. Bij het afrekenen probeert de baas ons nog op slinkse wijze te benadelen . BB Arjan heeft hem gelijk door en ik zag ook dat er iets niet klopte .Vlug weg hier bij die geitenneukers . Bij de camera winkel worden we snel en correct geholpen. Uitleg hoe het allemaal werkt en voor je het weet sta ik met camera en een erg mooi prijsje buiten. Bij wat kleding winkels probeer ik nog wat Superdry shirt te kopen maar mijn maat he …..dat werkt niet. Ze zijn wel nep maar voor 7 euro. Na nog wat struinen beslissen we dat we naar het hotel gaan en later met de tuktuks terug komen voor het avond eten.

In de avond vertrekken we weer met de tuktuks richting Kandy, het wordt het Queen´s Hotel , we doen niet minder , we gaan voor een Chinese maaltijd. De tent zit afgeladen met 6 personen . Wij er bij met 5 en het personeel gaat stressen. We bestellen alle Thaise gerechten en na wat wachten komt het eten bijna helemaal goed op tafel .Het is heerlijk en we bedanken de kok bij vertrek. De tuktuk weer regelen en ik ga snel te bed bij aankomst. Een rustige dag eindigt in een snotverkouden nacht met erg weinig slaap. ……

  • 30 November 2013 - 21:54

    Sjan:

    Zo....mooi verslag weer met veel humor geschreven Gerard, leuk!
    En ik ben weer bij, dus op naar jullie volgende avonturen :)

    O ja, beterschap met je verkoudheid.

    Greetz Sjan

  • 01 December 2013 - 14:31

    Ad En Yolande:

    Pffff, sannende verhalen zeg! Leest als een boek.
    Hopen dat het met je verkoudheid net zo goed afloopt als met je "politie-avontuur"
    In Geertruidenberg alles oke! Gr. Ad en Yolan

  • 01 December 2013 - 17:45

    Boelie:

    Was weer een mooi lapje tekst bij elkaar.
    Gaat wel lekker daar, denk ik zo.
    Genoeg te vertellen al, bij thuiskomst.
    Veel plezier nog de komende dagen.
    Gr. Boelie

  • 01 December 2013 - 19:12

    El & Anton:

    Fijn weer iets van je te horen , wel uit de greep van de flikken blijven anders wordt het wel een hele lange vakantie. Hier in Waspik alles oke ook met ons moeder. Gr E & A

  • 01 December 2013 - 19:45

    Moeder:

    Hallo Gerard,

    Hier gaat alles goed. Maar jullie hebben dikwijls pech met de motor. Uitkijken voor de grote olifanten en voor de politie want ik wil toch graag dat je weer terugkomt!
    Ook nog bedankt voor de felicitatie op mijn verjaardag.

    Groetjes, moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 88778

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: