Van Jaffna naar Anerupututetutereutetrut of zoiets - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Van Jaffna naar Anerupututetutereutetrut of zoiets - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Van Jaffna naar Anerupututetutereutetrut of zoiets

Blijf op de hoogte en volg Gerard

26 November 2013 | Sri Lanka, Anuradhapura


Om 3 uur wakker en geen zin meer om de ogen toe te doen. Pak de laptop en begin met op de achtergrond het geronk van Arjan aan mijn verhaal . Ik merk dat het niet goed gaat na een half uur, ik type wel mijn tekst maar hij wordt niet opgenomen. De kleur van de letters blijft grijs. Afijn dan sla ik het wel op en probeer het in Anuradhapura wel weer. Mooi op tijd dalen we de trap af, reeds in ons crosspak om aan het ontbijt in het hotel te genieten. Ik zie sneetjes brood liggen van 4 cm dik . Nou als de kaas ook zo dik is dan komt het goed. Kaas , tenenkaas misschien maar verder alleen fijne mie, wat koude curry dingen , iets wat lijkt op zalmmouse maar totaal niets met vis te maken heeft. Niet veel soeps, oja ook wat soep achtigs. Omdat je met je handen eet moet je daarna deze wassen aan een wasbakje in dezelfde ruimte als in waar je eet. Terwijl ik dat doe komen er 3 kakkerlakken van ongeveer 3 a 4 cm uit het afvoerputje gekropen. Jullie ook goede morgen jongens. ….. Met een vrij lege maag vertrekken we richting het Dutch Fort. Een paar honderd jaar geleden hebben de Hollanders van het VOC hier wat forten weggelegd om de vijand af te slaan. Redelijk gerestaureerd voor zo´n erg groot bouwwerk. Na wat foto´s vertrekken we richting Anu-nog-iets…….Een erg lange rit over asfalt die erg snel saai wordt. Dan slaan we rechts af. Een groepje kinderen in school tenue schrikt op . Ik stel voor om eerst de inwendige en uitwendige mens aandacht te geven voordat we de blubber in duiken. Na een half uurtje is het dan zo ver , we kunnen weer genieten. Een heerlijk pad met modder, kuilen,bochten,koeien, olifantenstront, apen in bomen die met veel kabaal hun toevlucht zoeken naar veiliger oorden. Soms is het erg glad, dan regent het weer,echt een perfect parkoers . En dan ben ik Chin ineens kwijt . Hij reed voor mij maar ik zie alleen een raar blubberspoor dat de kant van het pad , het rijstveld in verdwijnt. En ja hoor , daar ligt hij , lachend komt hij omhoog uit de begroeiing. Everything oke Chin. Yes yes, oke. Zijn duim omhoog stekend. Motor recht en rijden weer. Net voor Anu-dinges…. komen we weer in de bewoonde wereld terecht. Eerst eten , boys , het is eigenlijk al veel te laat. We stoppen in een dorpje waar we weer veel bekijks hebben . Ook de bedelaars hebben ons gevonden. De wok Sri Lankees maak weer snel een heerlijk hap. Ik eet mijn buikje tot klappens vol. Nog een 10 tal kilometers en dan rijden we een oprit naar het hotel op. Daar staat al een vrouwtje met een vruchtendrankje klaar. Heerlijk met stukjes fruit erin. Na wat gesteggel over kamers kan Arjan en ik eindelijk een frisse douche pakken. Niet te gelijk hoor , zo groot is het nu ook weer niet . En niet dat we daar behoefte aan hebben. Nee, in een slaapkamer samen overnachten is al genoeg. Het avond eten wordt al snel in de eetzaal geserveerd. Man , ik zit nog vol van vanmiddag. Wat pannenkoeken met kip, aardappels , Kokossambal , en nog meer schaaltjes onbekend spul wordt door de ploeg naar binnen gewerkt . Ik ben snel klaar en ga op het terras een colaatje met wat Arrack nuttigen. Arrack in een nationale sterke drank dat uit Kokos gemaakt wordt en op Teak houten vatten moet rijpen. Heerlijk zacht, maar de Bossen Bol maakt het flesje mee leeg , dus dat wordt op tijd naar bed. We kunnen de gecrasste bike van Robert nog wat maken zegt Bosche Bol Arjan , en zo zijn we nog zeker 10 minuten aan het werk . Om 8`45 liggen Arjan en ik te bed. Ik ben kapot en door het vele eten is mijn inwendig huishouding aan rust toe. Niet veel later val ik in diepe rust. Om half 7 in de ochtend wordt ik heerlijk wakker. Type mijn verhaaltje en ga vandaag weer voor jullie op pad om verslag te doen van mijn reis die met de dag beter wordt. Hopelijk is het electr. probleem met mijn motor opgelost. De voorrem werkt weer geloof ik. Het begint steeds meer op een motor te lijken. Ja , ze hebben ons wat lijken in de maag gesplitst. 70% van de motoren is klaar voor de schredder . Je weet wel , zo´n machine waar je iets in gooit en aan de achterzijde komt er alleen wat schroot uit . De monteur is iedere avond tot midden in de nacht bezig om ons weer op pad te krijgen. Ik keek net buiten maar de motor van BB Arjan mist nog zijn achterwiel. Komt wel goed hoor , ben maar niet bang. Ik ga douchen, weg van het geronk hier achter mij. Mijn slaapmaat doet zijn best weer.
He , later……

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 88775

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: