Gerard op de Dominator - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Gerard op de Dominator - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Gerard op de Dominator

Blijf op de hoogte en volg Gerard

22 November 2013 | Sri Lanka, Negombo

Hoe laat is het eigenlijk Arjan . Ik weet het niet. Half 3 volgens de telefoon , 4,5 uur erbij maakt 7 uur. Perfect geslapen. Soms wel even wakker als Arjan zich om draait in bed. Lijkt wel of hij het bed verbouwd. Even douchen en dan weer eens ontbijten , bij dezelfde tent als gister . Wat pannenkoeken en ander deeg gedoe. Het potje Chili vlokken is overal weer in gevallen. Het zweet op de kop met het ontbijt. Heerlijk, al denken er mensen anders over. Snel terug en het motor pak aan. Keuze uit wat motoren en de Dominator wordt de mijne. Stuur staat wat te laag maar verder een goede fiets , tot dan . De gids , een zot uit Sri Lanka op zijn flipflops op de motor scheurt weg bij het hotel , volgen boys , bij houden als je kunt.. Het verkeer ben ik en Arjan wel een beetje gewent, zelfs nog wat rustiger dan in Cambodja. De gids is volgens mij de grootste zot die we voor ons hebben . Hij wordt ook al snel terug geroepen door Robert de Reis leider. Zo rijden we wat kilometer het binnenland in en soms wordt het erg druk op de weg, opletten geblazen. Wel veel asfalt vind Arjan. Rond de middag stoppen we in een dorpje en daar overvallen we een restaurantje. Gooi maar wat op tafel en we kijken wel wat we opeten. Er komen borden met een plastic zakje erom heen. Dat moet er nog vanaf zeker??? Nee zeg ik, dat moet om heen blijven , voor de hygiëne . Rijst en wat ander gerechten komen op tafel en heerlijk dat het is. Het zweet breekt mij weer uit. Het dorp is nu geheel uitgelopen als we buiten komen. Alles wil ons zien , die zotte met die vette pakken , en we maken er een mooie show van . Zwaaien naar de kids en bijna de hond van de buurman kapot gereden. Lachen......Zo crossen we nog wat bergjes op en af tot we de motoren aan de kant moeten zetten van de gids. We gaan naar een bron en waterval kijken. Onze chauffeur duikt in het water en wordt gelijk door van die visjes van zijn dode huid ontdaan. We worden moe als we de berg weer opklauteren , maar springen snel weer op de fiets. Zo vliegen we, ja het gaat weer erg snel , richting Negombo. De motoren de schuur in en alvast mijn stuurrisers vervangen . Biertje ter verkoeling en dan na een douche richting een restaurant. Calamari met knoflook en rijst , salade erbij , en de buik zit weer vol. Met 8 man voor nog geen 50 euro incl beer. En heerlijk. De ogen vallen bijna dicht . Ik doe de laptop weer dicht en mijn eigen luiken over vijf minuten.

Doeiiiiii....

• 23 November 2013 - 15:08

Marjo Miek:

Het feest is nu echt begonnen; heerlijk.

Leuke verhalen

Groetjes aan alle motormuizen daar