Wellington , here we come……….203 KM - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Wellington , here we come……….203 KM - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Wellington , here we come……….203 KM

Door: gerardNZrene

Blijf op de hoogte en volg Gerard

24 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Goed geslapen , de regen donderde op het dak ,wat een heerlijk geluid is dat als je lekker warm in je bedje ligt. Rond half 5 wakker geweest om naar de toilet te gaan. En toen was het droog. Zou het vandaag goed weer worden. Om half 8 komt het toch weer met bakken uit het hier boven. Wachten volgens de PC , na 10 uur gaat het beter worden. We vragen aan Noel of we wat later mogen uitchecken. Vraagt hij even aan zijn vrouw. Zij moet de kamers weer klaar hebben voor de volgende gasten. Geen probleem komt hij zeggen. Net voor 10 uur nog even de Weather report radar bekeken op de laptop en ze geven alleen maar zon. Nou hier regent het nog steeds hoor. Tegen 11 uur toch maar de regen kleding en de warme kleding eronder aangetrokken en aan de overkant de tank volgegooid. We gaan het proberen. We rijden Wanganui uit en zien in de rivier met dezelfde naam een troebel goedje met erg veel drijfhout erg snel stromend naar de zee vloeien .We hebben denken we toch nog op een redelijke plaats overnacht. Stel dat we in de bergen hadden gezeten. Door regen en gelukkig niet te veel wind gaan we verder op pad. We passeren een aantal dorpen waarvan Bulls bekent voorkomt . Veel winkels zijn met het woord Bulls verbonden. Bulls Bakery , Bulls Kapper en meer van die funny namen . Dat we Bulls binnen reden kon je gelijk ruiken. Koeien stront ten top. Bij Sanson van de # 3 op de #1 en ja hoor daar zien we blauwe lucht verschijnen. Het wordt geleidelijk droger maar moeten nog aardig wat rijden voor we in de zon zitten. In Levin wil ik op de claxon drukken voor een pauze maar de “Road Captain “ gaat al aan de kant. Koffie en Hot Choco voor de bikers gaat er in als koek. Nu nog een kleine 90 KM en we zijn in Wellington. We merken dat we bij een stad aankomen want het wordt drukker. Gewoon de linkse baan blijven houden en het gaat allemaal goed. We komen langs de ferries waar we morgen ,op naar het Zuider Eiland moeten. Eerst naar ons slaapplek bij de Nomads , nee niet dat clubje van de club van acht , nee een back-packers hostel midden in de stad. Wakefield street 118 . Vrij snel gevonden en aan de balie een meisje van Nederlandse afkomst die ons helpt. Pa komt uit Arnhem , en moeder ut Grunningen . We hadden reeds geboekt vanuit Wanganui met onze laptop maar de datums klopten niet . Aan komen op de 24ste en vertrekken op de 23ste . “Zijn jullie time-travellers of zo” . Nee, we rijden alleen maar motoren.Is het niet gek genoeg zo?? Goede kamer met 4 bedden. We pakken allebei de onderste .Koffers pakken en de bikes goed op slot zetten . Ze moeten op straat slapen vannacht . Wij gaan de boel hier in de stad eens bekijken en onze overvaart plannen en boeken………….
See you……

Kamer op slot en nu eerst de stad in voor een nieuw fototoestel voor Rene. Te veel vocht in het cameraatje . Het heeft ook wel een beetje veel geregend , dat kan de oorzaak wel zijn. Voor nog geen 200 NZ$ een Panasonic Lumix. Perfect toestelletje . Bij een Ierse Pub een Murphy’s Red op en dan terug naar het eettentje naast het Nomads Backpackers Hostel . We hebben een bonnetje meegekregen voor een gratis maaltijd. Nou ,de Free Meal laten we maar voor wat het is. Een bord Nachos chips met een rood goedje .Niet echt maag vullend. Wij nemen een Porter-Steak en een grote Burger , een rood wijntje en een biertje. De echte packers kijken ons vreemd aan .Waar betalen jullie dat allemaal van. He’, wij hebben het gewoon goed. Hard gewerkt. Dat moeten jullie nog gaan doen , ja. Nou ons smaakte het erg goed en als Rene later de kok tegen komt , zegt hij dat hij blij was om eens wat anders klaar te maken dan die chips met die smurrie .Terwijl ik om nog een wijntje ga aan de bar kom ik in gesprek met een Nederlands stelletje. Uit Zeeland , nee niet het nieuwe maar gewoon uit Goes . Leuk gekletst en wat geborreld .Zij gaan morgen ook naar het Zuid Eiland. Met de auto welteverstaan. We zien ze misschien nog wel ergens op dat eilandje. Wie weet.

We are sailing…

• 24 Januari 2011 - 11:34

Boelie:

Eerste eiland er op zitten dus, hopelijk hebben jullie op het ander eiland beter weer. Maar jullie hebben je toch wel goed vermaakt en dat gaat op het volgend eiland ook wel goed komen denk.

• 24 Januari 2011 - 17:28

Moederke Van Strien:

Rene en Gerard,
    Ik ben nu bij Tonnie en Jac en heb jullie reisverslag gelezen en de foto's
    bekeken.
    Het ziet er naar uit dat het een fijne
    vakantie is.
    Nog veel plezier en genieten.

• 24 Januari 2011 - 22:08

Jeanette:

Hey jongens, khoop dat jullie ut morgen droog houden !!! Rijd toch wel wat lekkerder !!! Ook beter voor je camera Rene....
    groetjes vanuit een zonnige nederland (grapje)

• 25 Januari 2011 - 10:20

Lia Keijzers:

Zo, ik ben weer bijgelezen. Ja je moet er echt de tijd voor nemen maar wel heel leuk. Tot het volgende verslag en veel plezier.