Een rollercoaster van 200 km…… - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Een rollercoaster van 200 km…… - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Een rollercoaster van 200 km……

Door: gerardNZrene

Blijf op de hoogte en volg Gerard

23 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wanganui

We worden wakker en horen de regen en wind langs onze lodge trekken . Dit wordt geen prettige dag vandaag. Het gaat ook al weer veel te lang goed. Dat slechte weer van Queensland , Australië moet hier toch over New Zealand heen , of we willen of niet, richting de zuidpool. Na ons ontbijtje gaan we het toch maar wagen. We moeten ongeveer 200 km naar Wanganui rijden.Op het internet zegt men dat je beter twee lagen kleding aan kunt doen vandaag,nou wij doen nog maar wat extra. De trui gaat ieder geval aan , daaronder nog wat shirts . Alles goed dicht maken en daar gaan we. De wind is erg, je wordt van de ene kant naar de andere kant gesmeten . Opletten boys, bij de les blijven.Zitten we op de kermis ofzo. De Hully Gully en nog wat van die attractie's gaan door ons hoofd. Nou ,de eerste 10 km hebben we de broek vol om de BMW’s op straat te houden.Daarna hebben we het een beetje door . Gas geven . Veel verkeer zit er gelukkig niet op de weg. Van de berg Mount Egmont( Mt Taranaki) zien we helemaal niets, toch een puistje van 2518 meter hoog. Gisteren was hij zichtbaar , maar ja we maken er vandaag wel een foto van , dachten we gisteren . Nee dus . Het enige wat we zien zijn runderen die op een hoopje in de wei met de kont in de wind ons aangapen . Je ziet ze denken ”wat zijn dat voor gekken,wie gaat in dit weer motorrijden maar kijk ,het zijn buffels , vergeleken bij hun ,zijn wij maar koetjes. Stoer hoor” We gaan verder tot Hawera, daar ziet Rene een pomp met een afdak. Stoppen….. Al druipend staan we naast onze bike . Schoenen vol water en een verbleekt bekkie . Even kijken of er binnen een warm bakkie is . Ja hoor , hot choco en een koffie. Daar bekomen we van. We hebben er reeds 120 km op zitten , nog maar 90 naar Wanganui te gaan. Een beetje opgewarmd stappen we weer in het zadel. Het weer is nog een beetje slechter geworden dus dat kan niet meer verkeerd . Het zicht wordt minder , we weten op het laatst ook niet meer hoe ver we nu eigenlijk van Wanganui zitten . Dit moet niet lang meer duren. De kou begint op ons in te werken. En dan" Boem" , Wanganui 50 km. Ik bedoel dus het bord met de “speed limit”en de plaats naam . We zijn er !!!!! Rustig doorrijden tot het centrum . Bij een pomp gestopt en Rene zegt daar was een Motor Lodge een eindje terug. Recht voor onze neuzen ook een , zeg ik. Hup de straat over en de motoren op de standaard. Eerst even uitdruppelen voor we aanbellen. Noel , de eigenaar, verschijnt achter de balie en kijkt ons verwonderd aan . “Nice bike weather Boys “. Grapjas… "Hier heb je sleutels en kom straks maar eens langs voor het papierwerk, jullie zien er niet uit zo. Ga eerst maar eens bijkomen.".Een wat duurdere kamer ,maar we vallen bijna om van de kou. Jajaja , het is goed. Als we dat nat spul maar uit kunnen doen. En een warme douche. De auto wordt aan de kant gezet zodat onze fietsjes ook droog kunnen staan. Ze hebben het weer verdient. Alles is nat en wordt de wastrommel en droogtrommel in gegooid . De lederen broek van Rene zal zelf droog moeten worden. Na een uurtje of 3 zijn wij weer op temperatuur , de was zit in de droger . Nu nog voor de maag gaan zorgen. Het is nog vroeg ,maar wij gaan geen ritje meer doen vandaag. Rust…… We hebben nog twee dagen om in Wellington te komen en dat is 194 km ver. Dat moet lukken . Met nog twee natte pakken misschien . We laten het jullie horen.

Rene en Gerard

De was opvouwen nadat hij lekker warm gedroogd is door het apparaat dat we gratis mogen gebruiken. Eerst even naar de overburen , bij New World supermarkt, en het zijn SUPERmarkten hier, voor ons ontbijt morgen. Veel hebben we niet nodig, er is nog over van vanmorgen. Wel een builtje chips voor bij de buis. Terug naar de overkant voor de drank Store. Wij maar zoeken naar de biertjes in die winkel maar niet kunnen vinden. “Waar staan de Six-packs , Sir???” In the fridge ,Boys “. We doen een glazen deur open,een grote kamer als koelkast en daar staan 30 a 40 verschillende bieren heerlijk koel,nou zeg maar koud opgesteld in rijen. Dat moet je thuis hebben , kost je een kamertje , maar je hebt wat,toch? We nemen een Deens import biertje mee voor de avond, die we in de bank door moeten brengen. Want hier regent het nog steeds. En hoe . Met bakken komt het naar beneden .Snap dat ze daar in Australië overlast van hebben gehad. Eerst maar eens gaan eten bij de andere buren. “Nana Roast House.” Niemand buiten ons aanwezig, dus we kunnen gaan zitten waar we willen. Het menu bestaat uit Old Fasion Cooking( oud moeders kookkunst). Eerst een groente soepje met vlees , hoofd menu ; varkens stoofpot met aardappels, bloemkool met kaassaus, appelmoes,pompoen,erwtjes en peentjes,stuk uitgebakken spek en jus. Nou dat ging er in als …..…je weet wel. Nog een lekker ijsje met chocolade saus na. Na zoveel nat en kou , is dit wat we net nodig hadden. Met volle buik in de bank voor de buis . Het lijkt wel zondagavond thuis….
De regen komt nog steeds met bakken uit de hemels .Het is nu echt niet beter hier dan bij jullie.Als dat maar goed gaat morgen. Anders blijven we nog een dagje/nachtje hier . Je hoort het wel.

Truste………

• 23 Januari 2011 - 02:44

Coby En Martin:

Vlak voor het slapen nog even jullie verslag gelezen. Klinkt alsof jullie k**weer hadden vandaag. We wilden al vragen of jullie het weer deze kant op konden sturen, maar alleen de zon graag :-)
    Erg leuk om te lezen hoe het jullie vergaat in tegenvoeterland.

Groetjes uit een koud (maar nu even droog) Assendelft. Coby en Martin

• 23 Januari 2011 - 09:13

Sjan:

Daar hadden jullie niet voor naar de andere kant van de wereld hoeven gaan inderdaad hhahaha.
    Dus misschien extra rustdagje.
    Mjah..heb je wel kans dat de kleding wat droger is....al zal het met die leren broek van René niet gaan lukken denk ik brrrrrrrr.
    Succes mannen

• 23 Januari 2011 - 09:39

El & Anton:

Klinkt allemaal geweldig daar beneden , zeker voor jullie als motormuizen
    Het slechte weer gaat van zelf over , en dan weer verder met de expeditie . Nog vele plezierige dagen voor jou en Rene , en houd die Duitsers overeind.

• 23 Januari 2011 - 09:58

Rosa:

Nou manne ik hoop voor jullie dat het weer toch wel wat beter gaat worden.
    Verder is het volgens mij wel heel mooi allemaal.
    En ook wel lekker bier denk ik. hahaha
    Groetjes Rosa
    "Dont drive faster than your angel can flye"

• 23 Januari 2011 - 12:04

Vincy:

Je schrijft hele verhalen zeg! Leuk om te lezen en zo de reis te volgen. Wel erg jammer dat het nu zulk slecht weer is. Je hebt nog even te gaan, dus het zal vast beter worden. Geniet er nog van!

• 23 Januari 2011 - 19:01

Jeanette:

Sexy benen Rene, zonde van het weer maar het blijft natuurlijk avontuur voor jullie !!!! Dit is de eerste verslag die ik gelezen heb maar ik ga het zeker bijhouden !!!
    Veul plezier en hopelijk beter weer.
    dikke kus voor jullie