The Final Test ……196 KM - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu The Final Test ……196 KM - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

The Final Test ……196 KM

Door: gerardNZrene

11 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Heerlijk geslapen maar een stijve nek , het bed was te kort en doorgezakt . De laatste dag op de bikes en nog een flinke rit voor de boeg, al zitten we reeds in Christchurch . Net voor tienen vertrekken we bij “ Golden Sands”, geen persoon meer gezien , maar de sleutels zitten op de deur . Over de SH#74 richting Lyttelton , daar een lange tunnel met genoeg verlichting door om bij Lyttelton Harbour te komen . Langs Governors Bay , een rijkenluis woonwijk aan het water , tot aan Teddington , dan links de “Gebbies Pass Road op . Aan het einde van deze weg een korte pauze om een Steak Pie te eten , dan de weg op naar Akaroa , een beetje Frans aanvoelend dorp aan het eind van deze schitterende bergpass . Bovenaan bij “Hilltop”, een schitterend uitzicht over “Akaroa Harbour”, kijk naar de foto’s om te zien hoe mooi , het er rijden is nog veel mooier . Helemaal langs dit water naar Akaroa , waar we een groep Suzuki Boulevard rijders ontmoeten , bij ons zijn dat Intruders , een pauze en dan moeten we weer terug want binnen 3 uur moeten we bij het inlever adres zijn , in Christchurch. De terug weg nemen we anders via een “Tourists Drive”, mens wat een weg , boven in de bergen op een erg smal weggetje waar je geen vrachtwagens tegenkomt , heel af en toe een tegenligger , de wolken slaan je om de oren en ook gelijk de koude, maar wat een weg. Bij Hilltop komen we op de eerder afgelegde weg . Maar na de bergen te hebben verlaten krijgen we er wind voor in de plaats , en wat voor wind . Dit wordt onze laatste test denk , want we worden weer alle kanten op gesmeten , bijna ook de slootkant ,maar we redden het . Het verkeer wordt ook weer drukker als we de stad inrijden , maar niets vergeleken als de stad inrijden in Los Angeles ,USA. Hier kennen ze geen 6 -baans rijwegen een kant op,gewoon 1 baantje per richting. Snel hebben we het Enduro-Tours inlever station gevonden , zij , de vrouw van Hakan , komt al zwaaiend naar buiten lopen , “alles goed gegaan “????. Perfect , geen grote problemen , alleen de voorvering van mijn fiets is ver weg. “We zeiden al , pas gemaakt bij BMW , en we waren er al niet gerust op “. “Toch geen problemen mee gehad, nee , alleen wel rekening mee gehouden “ Voor de rest alles goed , 4 dagen regen gehad op 25 dagen rijden , dan doe je het niet verkeerd . Heb je de motoren afgetankt , dan kunnen we de rest afwerken . Ho , dat hebben we nog niet gedaan , doen we eerst , hier een eindje verder is een Shell tank. We zijn 5 minuutjes weg en het papierwerk wordt geregeld . Mijn tas wordt onder het bureau getrokken , ik kan de vuile was er in trappen en de rest van de spullen , toch mooi geregeld van Hakan dat hij die meegenomen heeft vanuit Auckland . Taxi is reeds gebeld en binnen 5 minuten staat hij voor, inladen en hop naar het IBIS Hotel in het centrum . Ook daar is het allemaal geregeld , mooie kamer op de 6de verdieping met alles er op en aan. En ze hebben gratis internet voor 15 minuten ,dus alles klaarmaken voor jullie . In de tussentijd ook alvast bij een Tattooshop geweest , want dit tripje willen we vast leggen voor de rest van ons leven , hier kom je niet zoveel meer waarschijnlijk , al zijn we beide wel een beetje verliefd geworden op dit eiland , eigenlijk 2 eilanden , dit is het summum voor de motorrijder , het “Paradijs voor de biker”. Nu nog 2 nachtjes hier in ChristChurch , waar halen ze deze naam eigenlijk vandaan ,dus nog tijd genoeg om wat rond te hangen in wat tenten om te eten en een natje natuurlijk , het is “Weekend”!!!!!!!!!!!!!!!!!. Afscheid moeten nemen van de buffels ,zo'n 4805 kilometer in het zadel gezeten , een traantje hebben we toch wel gelaten , maar ze hebben hun best gedaan , nu weer voor iemand anders de tour op , ze zullen het goed doen , we weten het zeker . Dus belangstellenden , alles heel , niets gebroken of kwijt , alleen een stijve nek van een slecht bed , pak er maar een op ons dit weekend , op ons hé , niet van ons , want wij moeten sparen voor eventueel een volgende reis..En we moeten hier ook nog eten , en je weet wij doen niet minder , we leven ons uit hier ………

Nou over niet minder doen , we zijn naar een Irish Pub geweest voor wat te eten en wat staat er als eerste op het Main Menu , 350gr Rib-Eye-Steak , nou doe die maar , lekker medium gebakken met frietjes . We moeten eerst nog even wachten want het is druk in de tent, goed teken , dus we nemen plaats aan de bar voor een natje , ons wel bekende “Spieght’s”. Binnen 10 minuten staat ze , de serveerster al bij ons , er is plek , niet zo’n mooi plek , net naast een muzikaal duo met gitaar en saxofoon , en die blaast aardig hard in onze oren , dus na 10 minuten verplaatsen wij ons eigen , met toestemming , naar een beter plaatsje . De Steaks zijn reeds besteld dus wachten dan maar . Na een kwartiertje zien we 2 borden aan komen met een lap vlees verscholen onder 2 spiegeleieren , op een hoopje frieten , waar je u tegen zegt. Samen met een kropje sla is het een mooi bord voor een hard werkende biker na een straffe dag , en of het er in ging , nou reken maar van yes…. Als we voldaan buiten komen motregent het een beetje , ja het weer hier is onberekenbaar , maar het stelt niets voor. Het is weekend hier in de stad want de Dames lopen op hoge hakjes, in korte rokjes en zitten in de kroeg te kleppen en te zuipen of je ziet ze flaneren naar de clubs . Wij gaan na een “Kilkenny’s “in een andere “Irish Pub “ vroeg naar bed , mijn nek wil niet meer, en we gaan van een goede nachtrust genieten . Morgen weer een spannende dag , nog zo veel te doen ……..

• 12 Februari 2011 - 07:50

Sjan:

Zo mannen...mooie rit achter de rug waar jullie zeker nog veel van gaan vertellen hier in het koude natte Nederlandje.
    En ik weet zeker dat jullie nog vaak samen op pad zullen gaan door de wereld....groot gelijk.
    Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's.
    Relax nog maar lekker want hier begint de werkelijkheid weer.

Greetz Sjan

• 12 Februari 2011 - 09:14

Jolanda:

Nou nou wat hebben jullie een geweldige vakantie gehad......
    geniet nog van het weekeinde, en we wensen jullie een hele goede (lange) reis terug.
    En ik ga jullie zeker lastig vallen voor goede tips over het mooie NieuwZeeland!!!!!!!

groetjes Cees en Jolanda

• 12 Februari 2011 - 13:55

Rosa:

Ik heb er van genoten......
    Goeie reis terug mannen en ik pak er een op jullie vanavond. PROOST!!!

• 12 Februari 2011 - 15:52

Jeanette:

Hoi hoi mannen, prachtig verhaal en een super vakantie voor jullie. Fijne reis terug, voor zover vliegen fijn kan zijn. Kom maar een keertje eten en verhalen vertellen van alles wat jullie hebben meegemaakt.
    dikke kus Jeanette

• 12 Februari 2011 - 16:02

Gerard En Fien:

Bedankt voor die prachtige reis die we met jullie mochten (mee)maken!!!!
    Het was iedere keer weer genieten!!
    Wij wensen jullie een goede terugreis...Heel veel groetjessssssssss doeidoei xxx

• 12 Februari 2011 - 16:25

Kat, Ian & Pat:

hey mannuh, goeie terugreis en we zien jullie snel!!

• 12 Februari 2011 - 21:33

Johan En Lidy:

Leuk om jullie reis dagelijks te hebben kunnen volgen. We waren getuige van een geslaagde bikersvakantie!
    Wij wensen jullie een goeie terugreis.

• 13 Februari 2011 - 09:02

Moeder Van Gerard:

Ik heb je mooie reis door Nieuw Zeeland dagelijks gevolgd op mijn computer. Jullie hebben een heel mooie reis gehad. Kom nu maar weer gezond naar huis.

• 13 Februari 2011 - 09:42

Boelie:

Goeie terugreis en tot binnekort. Hoegje staat koud.

• 13 Februari 2011 - 09:49

Annette:

Wow wat een reis Gerritje.....
    Ik heb genoten van je verslagen en foto's.