Dagje in Christchurch……..veel gelopen ? Km - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Dagje in Christchurch……..veel gelopen ? Km - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Dagje in Christchurch……..veel gelopen ? Km

Door: gerardNZrene

Blijf op de hoogte en volg Gerard

12 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dit bed slaapt toch een stuk beter , maar de nek doet nog steeds zeer , niet zuren , de zon schijnt en we hebben een afspraak , eerst ontbijten. Recht tegenover het hotel zit een Breakfast restaurant dat zich alleen op ontbijt focust ,van 6:00 uur tot 14:00 uur open , klinkt een beetje raar maar klanten maken er een afspraak om te kunnen eten , wij kunnen net aan de bar , waar je recht de keuken in kan kijken , aanschuiven . Mexicaanse Omelet en een bord vol ei, spek, Frence toast en een hoop andere dingen voor Rene , buikje gaat weer vol , moet ook wel , we moeten dadelijk om 10:30 een paar uurtjes stil zitten …


Precies op tijd bij de Tattooshop “Olaulahi”, de tekening , de 2 Nieuw Zeelandse eilanden in een Maori stijl , moet nog wat aangepast worden , ik wil er een RAM in verwerkt hebben , hij weet er iets moois van te maken dat precies mijn wens is . Rene moet wachten tot ik klaar ben en dan kan hij pas onderhanden genomen worden, een TIKI wordt het ,een “Angry Tiki” met “Maori” tekens er in verwerkt .


Ik ben klaar en het is verschrikkelijk mooi geworden ,die gast , Shaun , van Maori afkomst , kent zijn kunstje wel, het resultaat zie je later nog wel . Dadelijk terug naar Rene om te zien hoe het bij hem wordt en dan naar de Harley zaak op “Manchester Street . We komen de dag wel door hier , schitterend weer , heb al een Cocodile Dundie “hoed gekocht , voor wie die is ??? Die persoon weet dat wel . Ik ga weer naar Rene , hij ligt daar maar alleen pijn te lijden………


Hij , Shaun , is net begonnen bij Rene , dus je ziet nog niet echt veel . Ik ga maar wat anders doen in de tijd dat hij met Rene bezig is , ongeveer 2 uurtjes, achter het hotel is een grote plein waar een markt bezig is en muzikanten hun ding doen. Een stel met schotse doedelzakken hoor je van ver hun best doen . Ik ga wat shoppen en kijk regelmatig bij de tattootent binnen hoe het gaat . Rond half 4 is hij klaar en krijgt uitleg van alle tekens en betekennissen van wat Shaun erin verwerkt zijn . Dit gaat dieper dan je denkt , ook bij mij zit er meer in dan alleen een tekening . Nou , we nemen afscheid van de tattoo boys en bedanken Shaun in het bijzonder voor de geboden diensten.We gaan nog snel even op pad om de Harley tent nog te bereiken voor hij sluit, het is zaterdag , dus hij zal op tijd dicht gaan. We komen langs beschadigde panden van de aardschok een tijd geleden , niet het kleine schokje dat wij hebben gevoeld . Voor de deur bij de HD zaak zeg ik , “er brand geen licht meer” , en ja hoor de tent is reeds dicht , om 2 uur sluiten ze al op zaterdag. Geen Harley shirts meer voor ons vanuit New Zealand , maar we hebben toch genoeg shirts thuis met dat motormerk erop . Terug het centrum in lopen we verkeerd , ik denk toch , want we lopen een besloten feest binnen en worden vriendelijk verzocht een blokje om te lopen . In het centrum komen we terecht op een terrasje bij een Irish Pub “ The Bog”, waar we eerst een pint pakken , hebben we wel verdient , na die pijnlijke ervaring, valt wel mee hoor . Ik heb ook wel honger , dus na die pintjes vertrekken we naar een “Foodmall” ( eetwinkelcentrum) , ik was er al geweest om te pissen nadat de tattoo aangebracht was . Hier wordt je helemaal gek , ik dus zeker , als je van oosters eten houd ,allerlei noedels, stoom, rijst, pasta, curry , en ik weet niet meer , gerechten . Maar ook Grieks , Turks en Italiaans , en voor prijzen , Hollands hé , dit kan niet waar zijn . Hier zou ik wel willen wonen , kom ik nooit meer bij een supermarkt , want dan eet ik iedere avond hier voor € 5,00 . Rene pakt een Grieks broodje en ik een Thaise Red Curry met zalm , de kok vraagt weer de “Hot Question “, en ik ga weer voor medium heet .Dat is heet hoor zegt ze nog en lacht erbij , zo van “dat kun je niet hebben , alleen wij kunnen dat eten “.ik laat me niet kennen en bestel toch de medium versie . Na 3 minuten komt ze met een kom hete prut die zo lekker ruikt ,dit moet je zelf ……..je weet wel , en de eerste schep is helemaal niet heet , wel erg warm , maar de laatste , dan loopt mijn neus leeg . Dit is wel zo lekker , dit ga ik zelf ook proberen te maken , als ik straks thuis ben. Je komt maar proeven als je durft. Bij het vertrekken spreek ik de kok nog even aan en ze schiet in de lach ,”was very Hot , Sire , you are red and swetty , yes” ? “Nou ,valt wel mee hoor “en vertrek met het zweet op mijn bol en een rood aangelopen gezicht de straat op , toegeven , dat nooit , ik ben een RAM . We gaan even terug naar het hotel voor wat rust , want daar stil zitten bij Shaun , kost veel energie . Even een lekker dutje doen voor dat we aan het avond eten gaan denken , een douchje nemen , vers shirtje aan . De oogjes gaan echt even dicht voor een uurtje , lekker hoor . Rond 8 uur gaan we toch echt weer een restaurantje opzoeken , nu in het hotel voor een Surloin Steak met frieten. Het is discount avond en die biefstuk koste bijna niets . Dan naar “Mickie’s Pub “een Irish pub , wat hebben wij met die tenten , voor een zware pint , erg donker zwaar bier , je weet wel , van die Guin…., ik weet de naam nu even niet . Er gaat een bandje spelen vanavond maar wij gaan dat niet meer meemaken want het blijft maar duren dat opbouwen . Dan zegt Rene , “ik heb nog wel zin in wat eten , een burgertje of zo”.Waar laten we het??? Gaan we bij KFC wat kip eten , makkelijk , snel en het smaakt tenminste ergens naar , niet zo als bij de Mac D. Binnen 10 minuutjes staan we bij KFC aan de balie , een kip burgertje en frietjes en voor mij wat kippen boutjes .We hebben 4 keer gegeten vandaag , dit slaat nergens meer op , maar wel lekker. Vol en zeker voldaan vertrekken we naar kamer 616 en liggen ons te rusten , onze laatste volle dag in New Zealand , morgen gaan we vliegen , naar huis .

  • 15 Februari 2011 - 19:45

    Caren:

    Hoi krijg net dit bericht binnen. Hopenlijk heb je een goede reis gehad!!! Benieuwd naar je tattoo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 88730

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: