Forgotten World HighWay……….266 Ke’s - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Forgotten World HighWay……….266 Ke’s - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Forgotten World HighWay……….266 Ke’s

Door: gerardNZrene

Blijf op de hoogte en volg Gerard

22 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

Nou het wakker worden wordt steeds moeilijker. Slapen dat we doen joh. En vandaag mogen we wat langer blijven liggen want we hebben slecht weer. Regen , het restant van het buitje van Australië . Op internet kijken hoelang dat gaat duren .We hebben geluk , half uurtje en dan moet hij ver overgedreven zijn. We nemen van onze bikers/motel eigenaren afscheid , maar ze blijven lullen en willen ook nog voor ons kijken waar we vanavond kunnen slapen. Een bikers Motel in Wanganui zit vol, dit moet een erg goed adres zijn volgens hun. We krijgen nog wat meer adressen en het adres van het VVV van Wanganui . Wij weten zelf nog niet waar we uit komen dus nog niets vast leggen . De regenbroek en de leather pants aan en gas erop . Een beetje regen nog , maar dat mag niet deren. De #41 op richting Taumarunui . Bij Manunui rechtsaf en bij dat Taumadinges links de bergen in. Ho,hoho , eerst tanken want er is geen tank meer de komende 150 Ke’s. Volgooien en de “Forgotten World Highway”( De Vergeten Wereld Snelweg) op. Had ik trouwens al eens gezegd dat dit het land voor de biker is???. Na een kleine 50 KM krijgen we een grevel weggetje van 15 km . Lachen joh. Zaten 2 bankstellen ( Goldwings) en een Dragstar achter ons , maar die haakten snel af toen we het kiezelpadje op moesten. Een designerbank probeerde het nog , maar nee hoor , tegen deze Buffels is niet op te boxen. Schitterend om zo door het stof te gaan. Hakan , de verhuurder zal trots zijn. Komen we ongeveer 10 KM na de kiezels een dorpje in rijden , ” ho ho heren ,stoppen, hier is een feestje bezig” .Een busseltje oudere dames met een fel gekleurd hesje aan houdt ons tegen .Iets met een Republiek of zo. Kijk maar op de foto’s. Wij maar gelijk het feest gedruis in , zo zijn wij dan ook wel weer. Houthakken, met zwepen slaan , allerlei plaatselijk eten werd er aangeboden en mensen in klederdracht. Echt een dorps feest dus. Verder werd er veel op straat gedronken zagen we wel. Er zouden ook allerlei dingen gaan gebeuren die dag , dus we konden gerust tot ongeveer 5 uur blijven , dan zou de weg weer open gaan . Het was net 11 uur geweest, hallo dames , zijn we van lotje getik ?????? Afijn dan toch maar even , nadat we een plaatselijk paspoort gekocht hebben, het dorp in. De dorpsomroeper begint ineens rond te schreeuwen en iedereen gaat opzij. Komen er ineens 100 schapen door het dorp heen rennen. Nummer 35 heeft volgens ons gewonnen. Maf joh. Een van de volgende items was “Belly Dancing”.Nou we hebben een paar “Belly’s “gezien en die willen wij niet zien dansen. Sorry “Ladies” We gaan toch maar eens kijken of we niet alsnog door de menigte heen mogen. We zien andere dat ook doen. En ja hoor we mogen. Eerst de dames van onze motors afgeslagen, ze wilden allemaal een keer achterop meerijden en ons dan stevig vasthouden. Ja ja ja dames , op de tracker bij uw eigen vent , oke?? Door naar Stratford. Vandaag komen we met gemak aan 2000 bochten, en mooi dat ze zijn . Dan hebben we het nog niet over het uitzicht gehad.
In Stratford bij Subway’s weer een heerlijk broodje gegeten en als we buiten staan komen er allemaal schitterende Amerikaanse bakken voorbij. Een meeting in de buurt denk. Mooi hoor zo’n Mach II. We zijn nog vroeg dus door naar New Plymouth . Daar aangekomen binnen 10 minuten een motelletje gevonden met alles er op een eraan. Rene even naar de super, een grote loods met karren als aanhangers. We gaan de 3 SSS even doen en “” Then We Hit The Town”.
Rene en Gerard.

De stad in geweest voor het avond eten. Na wat lopen richting het centrum uit gekomen bij een tent genaamd "Crowded House", net als dat bandje from Down Under.Lekker buiten/binnen gezetten aan een tafel met barkrukken met zicht op de straat . Een sigaret mag je gewoon roken want je zit buiten en eten kan ook want je zit binnen. Vis met Cajun kruiden voor mij en een oversized vis burgertje voor Rene.Voor het eerst een New Zeelands biertje genaamd "Tui" gedronken,voor de dorst natuurlijk. Smaakt gelijk une "Koninck".Eten smaakt voortreffelijk. Het is zaterdag en in deze uitgaansstraat is het een komen en gaan van kereltjes met een uit de kluiten gewassen show-wagen.Een hoop herrie maar meer ook niet. De politie heeft het er maar druk.Ziet er allemaal een beetje knullig uit,om heel de tijd op en neer te gaaan rijden met zo,n patserbak.Tijd om naar huis te gaan, o sorry naar het motel te gaan . We voelen ons al echt thuis hier, in Nieuw Zeeland bedoel ik dan.
Morgen weer een grote rit . We moeten langs de kust om de berg "Edmont Mountain" heen , om richting Wanganui te gaan .Ook wel Mount Taranaki genaamd.Langs Opunake,Manaia , Hawera en Patea. Richting Wellington voor de boot naar het zuider Eiland.Eerts dus een slaapplek in Wanganui.

Slaap Ze.

• 22 Januari 2011 - 07:50

Sjan:

Heerlijk jullie verhalen te lezen.
    Kan me voorstellen dat je je bed niet uit kunt...je bent heel de dag in de buitenlucht hé.
    Maar wel super!!!

• 22 Januari 2011 - 09:49

Hans:

hee manne

dat is een mooie trip tot zover, en troost je hier regent het ook regelmatig :-(
    Wel leuk zo`n op zo`n manier je reisverslag te doen kun je niks vergeten te vertellen haha.
    Zitte mooie foto`s bij trouwens
    groetjes

• 22 Januari 2011 - 19:27

Gerard En Fien:

Halloooooo lieve mannen....Wat een geweldige verhalen!! Jajaja...eindelijk kunnen we jullie weer volgen..Baaalllen... maar de laptop was kapot!! Hebben nu een nieuwe gekocht en jaaaaaaah daar zijn jullie weer met die mooie verhalen en prachtige foto.s!!!!!
    En Oooh Jaaa...wij zijn zeker stikjaloers op jullie daar met dat mooie weer! en schitterende omgeving!
    FF een vraagje aan Rene: VISBURGERTJE??????????????????????
    Nog heeeeeel veeel plezier samen....Blij dat we jullie weer kunnen volgen...dikke knuffel van Gerard en Fien XXXX