Dagje rond Taupo Meer……146 KM - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Dagje rond Taupo Meer……146 KM - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Dagje rond Taupo Meer……146 KM

Door: gerardNZrene

Blijf op de hoogte en volg Gerard

21 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Turangi

Eerst even terug komen op ons slaapplek in Rotorua. Het “Regent Flashpackers “. Het eerste klinkt sjiek , is het ook , maar dat was het hotel er naast. Dit was de backpackers versie . De balie medewerkster was super vriendelijk en erg behulpzaam.Ze krijgen van ons een 10. Vanmorgen heeft ze voor ons nog een mooi motel geboekt in Turangi , Helemaal onderaan Lake Taupo. Als je spreekt over een Lake nou dan is Lake Taupo een aardig plasje . 40 bij 30 kilometer zegt Rene. Ik kom er nog op terug. Eerst ons vertrek uit Rotorua. Bij Subway's ons ontbijt genoten en ik ben nog snel even langs “Pig & Whistle “ geweest voor mijn T-shirt. Dicht tot 11:30 . Daar wachten we niet op. Dus als er iemand langs komt , vraag er even naar.
Hup op de Duitse doordouwer en gas geven. Naar Waimangu, een gebied met vulkanische bedrijvigheid. De helmen en rugzakken in een achterkamertje bij de kassa mogen achterlaten en te voet het park in . Gelukkig stinkt het niet zo als in Hell’s Gate. Dit is echt fascinerend om te zien . Hier komt van alles zomaar uit de aardkloot borrelen. Trapje op, en paadje af, ja Ellie we lopen wat af. Ik( Gerard) wordt nog aangevallen door een libelletje van 8 cm . Ik heb wonderwel niets opgelopen.We wandelen zo 3 kwartiertjes en worden dan weer opgehaald met een busje om terug naar de motoren te komen. Wat een luxe.
Dan door naar de HAKU waterval . Ook echt mooi . Het water lijkt wel zo uit een grote stortbak te komen. Zo mooi blauw.Met zo'n tabletje weet je wel.
In Taupo zien we op het Lake 2 Power-boats als gekken over het meer knallen , wat een geluid hebben die krengen. Mooi joh !!!Moet je dus wel plek voor hebben.
Door naar Turangi , om ons moteltje te checken. Komen aan rijden en de vrouw van het complex komt ons al tegemoet. Wij zijn ook Bikers zegt ze al gauw en vind het super wat wij doen hier in Nieuw Zeeland. Gratis internet en de kamer die we geboekt hadden is weg. Ze heeft alleen iets groter met 4 bedden , we hebben toch geen bezwaar. Voor de zelfde prijs. Zijn wij Hollanders of niet. “Had niet gehoeven hoor , maar nu afslaan is ook een belediging”. Dus als er nog iemand in de buurt is , plek zat. De BBQ gaat vanavond aan , het vlees is gehaald , we gaan nu nog even kijken of we nog wat Trout ( Forel) kunnen vangen. Hoezo ,” Als God in Frankrijk”, volgens mij zitten wij hier beter , toch ??????? .
Tot Later…..

Hier zijn we weer.Voor het avondeten naar de super "New World "geweest. Honing satetjes,lamskoteletten en 2 Beef Teriyaki lapjes . Een paprika en een verdomd heet Piri-piri sausje.
En een paar bavjes om het weg te spoelen.Alles in de koelkast en kijken of we een forelltje kunnen vangen.Nou dat valt niet mee als je geen hengel of iets bij hebt , en het water is ook aardig koud. Dus als een beer in de rivier te gaan jagen op dat visje zien we ook niet zitten. Dan maar geen vis.Nog wat doorkuieren om de honger op te wekken en dan de BBQ aan. Eten !!!!!!
De eigenaar komt ook nog even kijken .Een Harley rijder , dus aan praat geen gebrek.Hij vind het ook allemaal te gek. Na een uurtje hebben we het op en kunnen we een biertje pakken . Lekkere koele Bavaria uit ons eigen Brabant.Rene wast wat af en ik type deze lariekoek bij elkaar."Het leven is goed in het Bra....ho ho!!..
Nieuw Zeelandse Land...."

En zo gaan we zingend de nacht in.....Lalalalaaaaaa. ......Wat hebben we het goed joh.......

Rene en Gerard

• 21 Januari 2011 - 06:31

Sjan:

Het is inderdaad echt mooi blauw dat meer...super hoor.
    Denk inderdaad dat de mensen daar aardiger zijn als in Frankrijk...dus jullie zitten beter hahaha

• 21 Januari 2011 - 13:12

Rosa:

Klinkt lekker dat eten van jullie.
    Dat word lijnen denk ik als jullie terug zijn.
    Prachtige foto`s trouwens.
    Ga zo door zak zegge!!!

• 21 Januari 2011 - 17:34

Ray :

ziet er goed uit manne , eindelijk weekend ben er aan toe

enjoy

• 21 Januari 2011 - 21:15

Yvonne:

Hi Gradje,

Heel fijn dat je het zo naar je zin hebt. Je reisverslag is aardig, je foto's zijn redelijk om aan te zien.
    Nou dachten we zo, Gradje is weg, een enorme ruimte leeg, Patrick een sleutel dus kortom, je ruimte wordt volgende week vrijdag ten volle benut zullen we maar zeggen.
    Maar natuurlijk zijn we betrokken, redelijk :-)

Liefs, de heks uit Gool