Het Cardomon Gebergte in , naar Koh Kong - Reisverslag uit Kaôh Kŏng, Cambodja van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Het Cardomon Gebergte in , naar Koh Kong - Reisverslag uit Kaôh Kŏng, Cambodja van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Het Cardomon Gebergte in , naar Koh Kong

Blijf op de hoogte en volg Gerard

02 December 2012 | Cambodja, Kaôh Kŏng

Voor de wekker wakker. We hebben weer water maar het is koud. In de kiosk waar het visje gister smaakte worden de eitjes geserveerd. En ze blijven maar komen.We hadden er 5 besteld , maar het worden er 25 . Zijn de kippen overproductief of zo. We maken er maar gelijk een lunchpakketje van.
Ik heb er weer zin in en het moet vandaag een mooie dag worden. De stofbril op en gassen . Een mooi parkoers lijd ons door de bergen waar de Chinezen 3 dammen aan het maken zijn. Bij de rustplaats zien we een Aussie die verteld dat verder `up the Road` de road helemaal weg is . De Chinezen hebben een foutje gemaakt en een klep open gezet en gisteren zijn er wat litertjes water door het dal gestort. De Aussie was net op tijd weg .Hij zag het water stijgen en kon nog net omdraaien en wegkomen, de bergen in. We gaan eerst door een rivier van een 30 tal meter breed en 30 cm diep en we hebben er wel wat moeite mee om de overkant te bereiken. Je ziet niet waar je overheen rijd .Als Jos de Harshuppel bezig is om over te steken, met veel moeite, komt er een Cambodjaan op een scootertje aan met 1 vinger in zijn neus en schiet hem vlot voorbij . Lachen joh, hij doet het zo makkelijk en wij staan doodsangsten uit. De weg wordt er soms niet beter op maar we houden stand. Het is zwaar maar mooi. We gaan door tot bij de dam . Daar staat een bord met´ geen doorgang ´. Na wat gepraat kunnen we toch door, maar de auto niet . Die moet omrijden of wachten . Hoe lang is onbekend. We moeten wat spulletjes in een rugzakje doen voor de komende dagen want dit kan even duren.
We manoeuvreren ons over een richeltje van 30 cm , rechts is alles weggespoeld, auto´s liggen op hun kant , langs de diepte. Dit is goed kapot. Hier doen ze wel even over om dit weer rijdbaar te maken voor auto´s.
Wij kunnen weer door met een schone onderbox in de rugzak. Na nog zo´n 45 kilometer komen we aan in Koh Kong of zo iets. Een goede douche en een keihard bed.
De verslagen krijg ik niet geplaatst . Iets is er niet goed. Ik type gewoon door en morgen in Sihanoukville hoop ik dat het wel lukt.
Straks nog wat eten ……
We zijn eerst een biertje en ijskoffie wezen drinken in dit gat , maar hier zijn ze nog lang niet gereed voor toeristen. De boulevard stinkt naar vis en verder is het echt niet schoon. Op het terras bij het hotel pakken we nog wat te drinken maar hier steken de muggen mij voor rot. Ik ga naar boven en wacht tot 7 uur . Dan is het weer etenstijd. Een van mijn favorieten bezigheden.
Tot later………

Bij een voor Chris bekende plaats gaan we op de eerste verdieping wat eten. We zitten aan de kust dus de keus voor mij wordt vis. Gegrilde vis filet in Zoet Zure saus. Het is wel een erg pittige saus maar ik vind het lekkerder zo. Het duurt alleen wel weer erg lang voor iedereen wat heeft. Jan heeft nog een fles vodka gescoord , en daar genieten we dan ook maar even van.
Met de gang naar het hotel beslissen we dat we ons maar eens lekker laten verwennen. De massage salon naast het hotel wordt het na lang over en weer gepraat . Die 2 uit Harshuppel verdwijnen achter een gordijntje en ik mag zo in het open en bloot. Hebben zij wat te verbergen of zo. Weten jullie meer over die 2 Harskampers ???????…Arjan kreunt en zegt "dit is niet fijn meer". Ach watje , geniet er nou eens van. Met grove hand worden we onderhanden genomen. Na een uurtje is het feest , voor mij iedergeval , voorbij , en lonkt het bed. Morgen naar Sihanoukville , een erg lange rit over asfalt van maar liefst 230 kilometer. Ben er niet blij mee maar het moet….