SUPER visje aan de kust - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu SUPER visje aan de kust - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

SUPER visje aan de kust

Blijf op de hoogte en volg Gerard

06 December 2012 | Cambodja, Preah Seihanouk

Kep ,het luxe resort uithoek van Cambodja , heeft een ding waar het om bekend staat . De verse vis en met name de krab. Bij de eetgelegenheden aangekomen zien we dat het maar krabbetjes zijn. Daar kan geen grote hoeveelheid wit vlees in zitten.Jan is erg teleurgesteld en laat dat ook merken. Ik neem ook mijn beslissing en ga voor de Pijlstaartinktvis met groene peppers. Dit is de beste inktvis die ik ooit heb gegeten.. Man, om de vingers er bij op te eten. Al bij al , niemand heeft er krab op .Ik en volgens de mening van meerdere gaan we met een goed gevulde maag en een heerlijk gevoel naar de volgende tent . Eerst koop ik nog een fles Havana Club 5 jaar voor $10,50 , bij ons 3 keer de prijs , om een afzakkertje te nemen als ik straks thuis kom. In de volgende zaak gaan we Sinterklaas vieren met heel het zooitje , een spelletje met een dobbelsteen. Ieder heeft 2 pakketjes gekocht en die gaan van hand naar hand. Raar spel , want nu heb je wat en dan zit je ineens zonder. Na 3 kwartier spel eindig ik met wat tijgerbalsem en en hoedje. Het was leuk maar ik heb het helemaal gehad , neem afscheid en plof in bed en sluit de ogen in mijn hemel bed met muggennet.

Om 3 uur wordt ik met wat kramp in de maag wakker , toch niet de Sqiut hoop ik . Wat vloeibare substantie weet snel via de achterdeur te ontsnappen. Opgelucht slaap ik verder. Om 6 uur weer wakker en een halfje later stap ik in het voor de rest compleet lege zwembad. Je ziet het personeel denken , wat komt die zot zo vroeg hier doen.Maar wat een rust hier in de Hemel. Handdoeken worden snel gevouwen en goede morgen geknikt. Na zo´n 20 minuten gebruik ik de verse lappen om mij droog te wrijven, duik terug in bed en wacht tot Rob eruit komt . Ontbijt naast de Pool , een eitje geklust met een stokbroodje en thee . We gaan onze laatste dag op de motoren meemaken . Wat gaat het toch snel als je het naar je zin hebt.