Niets bijzonders op de Titanic - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Niets bijzonders op de Titanic - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Niets bijzonders op de Titanic

Blijf op de hoogte en volg Gerard

07 December 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Nog snel even een lange broek aan , 30 graden , erg benauwd,flink insmeren tegen de muggen , we gaan eten .Iedereen wil het beeldje zien ,maar de Boedha is verlegen en wil nog niemand zien. Morgen ontvangt hij . Aan de boulevard ligt een groot restaurant met de naam `TITANIC`. Mooie grote zachte stoelen voor de billen die er mee klaar zijn. Een menu dat al vantevoren besteld is wordt ons geserveerd , de springrolls/ loempia´s smaken muf en qua vulling is het ook niet veel. Dan de Main Cours, visfillet met saus , is lekker, Beef met groenten, valt tegen . Dan nog wat onduidelijk gerechtjes , kleine porties en de smaak is ook ver zoek. Ieder zit snel vol zegt men ,maar ik krijg de indruk dat dit niet zo geslaagt was. Net voor de maaltijd wordt het personeel van de trip bedankt. Jan geeft weer een toespraak. Voor Key, de chauffeur van de volgwagen , via een tolk. Bij Pol , de monteur in het Engels , en Chris gewoon in het Nederlands . Bij deze wil ik Key ook bedanken voor de 3 weken die hij met onze vuile was heeft rond gereden. Pol bedank ik namens ons alle voor de service en de fun ,je bent een tof ventje en we hopen dat je snel meer Engels leert en een mooi vrouwtje trouwd.Jan geeft hem alvast een kleine bijdrage voor het huwelijk. Ik stop hem nog snel wat toe voor de Engelse les.Pol en Key nemen afscheid ,Chris moet nog een korte toespraak houden. Hij vind de groep een mooi geheel met allemaal verschillende types. We hebben goed geluisterd en perfect gereden.Vrijwel geen schades aan de motoren en geen lichamelijk mankementen. Erg mooi gedaan jochies. De meeste gaan nog bij het hotel een drankje pakken, Chris heeft nog wat Vodka bij en we vertrekken daarna naar bed.We zijn alle moe , voldaan , morgen nog een dag om te shopen en dan tegen de avond vliegen we terug naar het koude kikkerlandje. De eerste rilling van de kou voel ik al , of heb ik de airco te laag staan . De ogen vallen dicht. Om 5 uur gaat de deur open , Rob komt thuis en duikt in bed.

• 08 December 2012 - 01:00

Sjan:

Mooi verslag weer Gerard dat ik zoals gewoonlijk weer heb verslonden.
    Kleed je inderdaad maar goed aan, want het is echt koud in ons kikkerlandje en er ligt sneeuw..bah.
    Voor ons bikers niet leuk dus.

Goeie reis terug en tot ziens.

Greetzzzzz klein Rammeke