Battambang ….Veal Veng Geusthouse…… - Reisverslag uit Véal Vêng, Cambodja van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Battambang ….Veal Veng Geusthouse…… - Reisverslag uit Véal Vêng, Cambodja van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Battambang ….Veal Veng Geusthouse……

Blijf op de hoogte en volg Gerard

02 December 2012 | Cambodja, Véal Vêng

Ontbijt in het Golden Hotel, afijn er naast dan . Bacon , ham ,toast en Eggs. Het is wel een beetje vettig maar dat kan de maag wel hebben, smaken doet het ieder geval. Chris geeft een briefing over de vandaag geplande trip. Dit gaat heel anders dan bij Joost , het moet nog blijken of deze methode werkt . Te veel info werkt ook niet , dat hebben we al meegemaakt. Eerst gaan we 120 kilometer richting Pursat , op een kruising in dat dorpje nemen we afscheid van Roy want die gaat door naar Phnom Penn , huiswaarts . In een restaurantje schudden we de hand en wensen hem een behouden reis. Wij bestellen een mie gerechtje voor onderweg. Over een uurtje is het pas middageten tijd. De doos met "Take away Food" gaat de volgwagen in en de gas gaat er weer op , dit maal voor de verandering een gravel weg. Beetje druk in het begin maar dan gaat het wat beter. Na dat uurtje stoppen we ergens en nemen de tafel bij een tentje in beslag. De bami met groenten en een ei gaan er goed in. We moeten van Chris uitkijken voor het laatste bruggetje voor Veal Veng , het moet gevaarlijk zijn . Wat later vliegen we er nietsvermoedend over heen en vragen wanneer het bruggetje nu eens komt. Rob rijdt van te voren al lek en dat duurt even voordat hij bij de rotonde is waar wij wachtend wat drinken . Honderd meter verder is ons Geusthouse voor de overnachting. Geen Airco , geen waterdruk, geen warm water . wel een biertje , maar daar beginnen we nog niet aan . Vrijwilligers worden gevraagd om een uitdagend toertje met de motor te gaan doen .Arjan , Jos , Mark en ik natuurlijk gaan Chris volgen , door volgens hem een erg zware trip. Nou gassen maar dan. Leuke stukken bagger en riviertjes die toch dieper zijn dan je denkt volgen elkaar op. . Dit is het toefje op de dag weer hoor. Arjan vergeet zijn camera op zijn helm te zetten dus beelden hebben we niet. Maar de laarzen staan weer vol , en de blub vlieg om de oren . Jos sakkert alles weer bij elkaar als hij door de bagger moet . Gooit zijn motor plat en is het even weer helemaal zat . Kom op watje , door , roepen we , en hij springt weer in het zadel. We halen het einde, verder dan de Belgen die dit vorige week niet haalden. Een dik uur later zijn we weer bij het Geusthouse en gaan de blikken bier open . Met 10 druppels water was ik me en nu zit ik buiten in de hitte deze tekst in elkaar te flansen. Het is mooi hier , en rustig. Dadelijk weer eens wat eten denk . Het zal wel rijst worden met kalkoen , want dat zie ik hier voor mij over het erf gaan. Toen straks waren het er nog 2 . Nu is de andere zijn maatje aan het zoeken. Kan toch nog lekker worden.
He, tot straks…….

Op de veranda wordt ons een buffet etentje geserveerd dat niet normaal is . Een hoop Lok Lak , gegrilde kip ( of was het kalkoen)en een visje van een kilo of 3 . Met een bak rijst smaakt het verdomd goed. De vingers likken we erbij af. Nog een paar blikjes bier en dan naar bed . Het simpele Geusthouse is wel erg gehorig en ik slaap de eerste 2 uur niet . Dan val ook ik in slaap. We moeten goed uitrusten want het wordt een pittige dag. De kust roept ons . De heerlijke visgerechten zullen me smaken.
Welterusten luitjes…..