De achterdeur open , een proefrit Parijs Dakar.... - Reisverslag uit Ban Lung Yang, Thailand van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu De achterdeur open , een proefrit Parijs Dakar.... - Reisverslag uit Ban Lung Yang, Thailand van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

De achterdeur open , een proefrit Parijs Dakar....

Blijf op de hoogte en volg Gerard

24 November 2012 | Thailand, Ban Lung Yang

Fris wordt ik om 5 uur wakker , nog even blijven liggen en dan ontbijten . Vandaag een straffe rit werd ons uitgelegd door Joost. Ik ga me douchen, maar eerst op de pot . Nou de achterdeur gaat ver open en ik loop helemaal leeg. Zo dat zijn we kwijt , maar daar zullen we later nog last van hebben. Om 7 uur vertrekken we zonder Rob , hij vind de rit te zot . Hij gaat in de volgwagen, een grote omrij route doen.Over rode gravel-klei wegen gaat de snelheid er goed in. Dan houd de weg op en komen we op een karrenspoor daar ik nog geen paard op jaag. Geen seconde krijgen we de tijd om te rusten , het ene obstakel na het andere moeten we ontwijken . Dit wordt erg zwaar . Rob had het goed voorzien. Het water is niet aan te slepen . Gelukkig heb ik van Adriaan een camelback gekregen zodat ik onderweg kan drinken uit een waterzak die in de backpack op je rug bevestigd is , en met een slangetje , dat het water tot bij je mond kan leveren. Perfecte oplossing. De snelheid zit er toch nog goed in en al snel zitten de eerste 70 km erop . Bij de volgende stop krijg ik last van de open achterdeur van vanmorgen . Ik wordt flauw en begint te zweten als een gek. Ik moet gaan zitten en een ORSje nemen . Ik kan mijn warmte niet kwijt , blijkbaar. Na een 10 tal minuten voel ik me weer redelijk goed en stappen we weer op . Als ik maar rij dan gaat het goed maar ik voel wel dat ik zwakker wordt . Het middag eten doen we langs de kant van het pad. Ja , maar van 1 stokbroodje met wat ei kun je deze trip niet voldoende maken. Na nog een flauwe stop gaat het al wat beter maar ik moet blijven rijden , dan is er niets aan de hand . In een gedeelte met los zand parkeer ik mijn motor plat op de grond . We zijn gevallen zegt men dan . Recht trekken en rijden weer. Nou dat kan hoor , want de aangegeven 145 km , volgens het gele reisboekje , wordt ver overschreden . Dan na zo´n 7 uur houd het karrenspoor op en gaan we over op een spoor van 30 cm breed met begroeiing van 1,5 tot 2 meter hoog . Het zicht wordt er niet beter op en de illegale houtkap heeft hier en daar een verdekt stompje hout achtergelaten. Dan staan we ineens voor een rivier met een talud van klei voor een pontje. Ik wil mijn motor al zittend wegzetten maar de standaard zakt weg in de blup . Dus daar ga ik voor de 2de maal op mijn bek . Joost helpt mij om de motor recht te zetten en we gaan het pontje op. Twee rooiboten met overdwars wat planken . Na de pont een drinkers pauze en dan de laatste 35 km naar Bang Lung. Hier wordt de ondergrond voor een nieuwe weg aangelegt dus deze is redelijk , maar met de zon recht in de bek wordt het toch nog moeilijk. Want kuilen zo groot als een Smartje moet je toch ontwijken.Het totaal aantal kilometers komt op 210, sorry , beetje meer meneer , oke? Het was echt een test rit voor Parijs Dakar maar dan in Cambodja. Het laatste stuk is asfalt en zo komen we erg moe en toch wel voldaan aan bij een verkeerd hotel. Geen stroom , geen Airco en slechte bedden. Dit had Rob al geconstateerd bij zijn vroege aankomst . Snel gaat Joost wat anders regelen. Daar aan het meertje hebben we alles wat er moet zijn. Eerst een blik bier op de dag en dan een koude douche en een heerlijk bed. Ik ben kapot. Om half 8 wat eten en na de laatste hap , ik krijg mijn bord niet eens leeg,dat zegt genoeg, duik ik te bed. Helemaal op, maar voldaan. Dit heb ik ook weer overleefd. Kicken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vanmorgen wakker na veel nachtrust . Ik besluit om vandaag de rustdag echt tot een rust dag te verklaren. De middensectie is nog steeds onrustig en ik blijf te bed. De rest vertrekt om wat bergstammen te gaan bezoeken. Heb ik de tijd om de was te regelen en dit stukje te type .En om te slapen. De batterij opladen. Het verhaaltje gaat goed maar nu voor de 2de maal want het eerste is door een of andere stomme klik verdwenen. Ik heb net wat ontbeten bij een mooie Cambodjaanse. Ja, er lopen hier veel mooie meiden rond maar deze was wel erg mooi. Inpakken , een strik eromheen en meenemen . Jammer ,dat gaat niet. Ik heb nog 2 uurtjes voor de boys weer terug komen . Ik ga nu eerst proberen om dit op de site te krijgen . Sorry foto´s plaatsen is onmogelijk.

Doeiiii

Hoi hier ben ik weer , heel de dag in Bang Lung te bed en aan de schijt. Dus een dag indeling van slapen , drinken , ORS gebruiken , op de PC , wat eten en verder niets . Het gaat al stukken beter en ik hoop morgen weer als ten duivels te zijn op de onbegaanbare wegen naar Strung Leng. Moet lukken . Straks weer wat eten en een goede dagrust. Ik ga morgen ook proberen om geen rugzak te dragen maar wel de Camelback. Zo zal de hitte uit mijn lijf beter zijn weg naar buiten kunnen vinden. Ik laat je het weten of je nou geinteresseert bent of niet .

He, tot de volgende keer....

Oja , nu vergeet ik bijna het belangrijkste. Mijn moeder wordt morgen de 25ste november 85 jaar en ik ben niet thuis .

Nou moeder , 3 dikke kussen en ik hou van je .XXX

  • 24 November 2012 - 11:30

    Sjan:

    Gefelciteerd voor je moedertje en jij ook natuurlijk.

    Zorg je goed voor jezelf........vooral blijven drinken hé.
    Maar je geniet wel en daar gaat het hem toch om...die vervelende darmen komen wel weer als je wat aan de hitte en het eten gaat wennen.

    Succes met de volgende rit.......ik lees je weer!

    Groetjes Sjan

  • 24 November 2012 - 14:12

    Ad En Yolande:

    Wat een avontuur, inclusief met reeskak in bed liggen! Ook dat hoort erbij. Hopen dat je er nu vanaf bent.
    Gefeliciteerd met je moeder en goede reis verder, geniet ervan het is zo weer voorbij.
    Groetjes Ad en Yolande

  • 24 November 2012 - 19:59

    Wil En Jolanda:

    Hey Gerard!

    Wat geweldig zo'n motortocht. We wisten niet dat je al weg was, maar door een berichtJe van Johan kunnen we je nu volgen.
    Cambodja is fantastisch, echt genieten dus.
    Lijkt ons wel erg zwaar met de motor. We kennen het gevoel van ver van de bewoonde wereld af zijn en aangekeken worden alsof je van Mars komt, alleen wij deden dat met de mountainbike. Volgens ons toch wat gemakkelijker, hoewel het ook zwaar kan zijn geloof dat maar.
    We blijven je volgen en hopen ook de verhalen en foto's nog eens te Zien.

    Groeten uit een mistig en regenachtig Nederland.

    En natuurlijk gefeliciteerd met jullie mam!

    Wil en Jolanda

  • 24 November 2012 - 21:33

    Johan En Lidy:

    Hoi Gerard
    Een zware tocht, maar zo te lezen is het wel de reis zoals je graag wilde.
    Geniet ervan en hopelijk gaat het verder goed met je gezondheid.
    Wij zullen morgen een borrel op moeders verjaardag drinken.

    Groetjes en nog een goede reis verder!
    Johan en Lidy


  • 25 November 2012 - 11:22

    Jan Van Disseldorp:

    Hoi Gerard, je maakt wat mee he daar in de boeboes. Jammer van dat klapbandje wat je heb gehad op je achterwerk. Hopelijk heeft de warmte niet door je broekspijpen gelopen. Het zal je maar gebeuren,:-(
    Beterschap en ik blijf je volgen.
    Ennnnnnnnnnnnnnnnnn. Gefeliciteerd met je moeder. Die zal vast wel visite krijgen vandaag.

  • 25 November 2012 - 13:44

    Guus:

    Hey gozer,

    allereerst proficiat met je moederke.
    zo zie je maar:een goede voorbereiding is het halve werk.
    en ja, de racerij is toch omdat je aan de andere kant van de wereld zit,vreemd eten/klimaat maar ook dat komt goed.
    veel rijgenot daar in de blub en enjoy de omgeving(vrouwen)
    Fantastische ervaringen die je daar op doet en kijk uit naar de fotos en verdere verhalen.

    dikke kus voor je moeder

    guus & shirley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Lung Yang

Cambodja Off-road Trip

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2013

EINDVERSLAG CAMBODJA

08 December 2012

Boeddha masker en de thuis reis...

07 December 2012

Niets bijzonders op de Titanic

06 December 2012

Van Resort naar Herriebak.

06 December 2012

SUPER visje aan de kust
Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 88761

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: