Van Banlung naar Strung Treng via laos - Reisverslag uit Stœ̆ng Trêng, Cambodja van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Van Banlung naar Strung Treng via laos - Reisverslag uit Stœ̆ng Trêng, Cambodja van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Van Banlung naar Strung Treng via laos

Blijf op de hoogte en volg Gerard

25 November 2012 | Cambodja, Stœ̆ng Trêng

Hoi , het gaat stukken beter nu ik deze dag wakker wordt. De rustdag heeft me goedgedaan.We kunnen er weer tegenaan . Na een volledig uitgebreid ontbijt , het schatje , die mooie meid weet je wel , weet wat ze mij moet serveren , starten we de motoren en vertrekken we uit Banlung . Over asfalt schieten we weg. Na wat kilometers gaan 2 man de ingeslagen weg door en de rest pakt de oude parallel weg .Stof happent banen we ons een weg . Omgevallen bomen worden niet opgeruimd maar er wordt een stuk tussenuit gezaagt ten grote van een auto . Zo , dan kan iedereen weer door. Te zot voor woorden toch.Na zo´n 40 kilometer komen we weer op de asfalt weg terug en nemen we een pauze. Om ongeveer 11 uur rijden we Strung Treng al biinnen en het hotel ziet er weer perfect uit . Allemaal veel beter dan ik verwacht had. Gauw wat eten en dan gaan we met 6 man richting de grens met Laos. Ongeveer 60 kilometer over asfalt en dan STOP !!!!!!! voor een slagboom. Verder dan hier kom je echt niet zonder visum. Hoeft ook niet want hier moeten ook de witte dolfijnen ergens zitten in de Mekong. We proberen er te komen maar het wordt te moeilijk. Joost maakt een Cambodjaan wijs dat ik een bekende kieper van het nederlandse elftal ben. En hij maar ja knikken. Dan gaan we maar op de moeilijke manier terug naar Strung Treng. Over 1 persoons paadjes vliegen we door dorpjes en de mensen denken dat er UFOs voorbij komen . Hier komt echt nooit iemand. Dan staan we voor een hangbruggetje met losse planken boven een afgrond. Gaat dit lukken , met bijna weer de broek vol haal ik de overkant . Fuck , dit is echt niet leuk , maar we gaan weer . Dan komen er nog wat bruggetjes tegen maar dan vaste . Nou wat je vast kunt noemen . Ik zou er geen mens over laten . Dan komt het top punt . Een hangbrug van 30 meter, helemaal doorgezakt en dan ook nog overdwars een halve meter schuin. Met het nat tussen de billen halen we de overkant. Dit doe ik nooit weer. We rijden door en dan houd het pad op bij iemand aan de keuken tafel. Terug is de einge optie. Omdraaien en al snel sta ik weer voor de grote hangbrug , de eerste 2 meter lukt maar dan stop ik . Ik roep Pol, het is jouw beurt , ik ga dit echt niet meer doen . Gisteren zat ik de gehele dag op de pot en nu moeten ik zotte dingen doen . Nee dank je . Wat denken jullie , ben ik een watje of toch een vent . Je weet wat ik van jullie mening vind. De tweede hangbrug hoef ik gelukkig niet te nemen omdat we een andere weg kunnen pakken . Daar treffen we een mooi parkoers wat eindigd in een grote natte modder poel . 4 van de zes klappen dwars door dit vuile goedje en zien er schitterend uit . Ik hoor dus ook bij de vier en bij aankomst in het hotel weet ik de douche snel te vinden. Wat was het weer een dag .

Ik ben er weer helemaal en heb alleen nog wat last van gas. Af en toe wat affakkelen en dan komt het goed .

Ma , pak er een van mij en de groeten aan alle die het mee vieren . Hier worden ze geen 85 jaar . Kan ook niet met de vuiligheid hier.

We gaan maar weer eens eten denk . Ik ben volgens mij tot nu toe alleen afgevallen door de buikloop en de harde arbeid. Ik kom als een jonge GOD terug . HAhahahaha , hoor mij. Oude lul...

Groetsels Gerard





  • 25 November 2012 - 19:28

    Boelie:

    Hey Gerard,

    Allereerst proficiat met moeders. Dat feestje komt wel als je thuis bent. Hopelijk herkent ze je nog als je als een jonge god thuis komt.
    Vermaken doe je je daar prima lees ik. Zowel bij, in als onder water.
    Geniet lekker en goed blijven eten en vooral drinken.

    Benieuwd naar de foto's.

    Gegroet vanuit een ook winderig Nederland, Boelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Stœ̆ng Trêng

Cambodja Off-road Trip

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2013

EINDVERSLAG CAMBODJA

08 December 2012

Boeddha masker en de thuis reis...

07 December 2012

Niets bijzonders op de Titanic

06 December 2012

Van Resort naar Herriebak.

06 December 2012

SUPER visje aan de kust
Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 88764

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: