Heerlijk weertje richting Mt Cook………170 Km - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Heerlijk weertje richting Mt Cook………170 Km - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Heerlijk weertje richting Mt Cook………170 Km

Door: gerardNZrene

05 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Twizel

Bijna 9 uur geslapen , dat doen we thuis niet eens , zeggen we beide , maar hier na een lange dag gaat dat gemakkelijk. Ontbijt bij Subways, hé hier zijn we meer geweest , maar dat geeft niet , ze hebben lekkere broodjes waar je geen genoeg van krijgt. De tank volgooien en hup de SH #8 op , er komen ons veel motoren tegemoet , die allen naar Alexandra moeten , dat motor treffen aldaar , niet een of ander vrouwtje ,hoor. Wij gaan de andere kant op , richting Mount Cook, maar we hoeven maar tot “Twizel”, het dichtsbezijnde dorp op 64 Km . Mooi weer en wat een weg toch weer langs Dunstan Lake , veel politie om de bikers richting de Rally in het gareel te houden in verband met veel ongevallen .Want ze denken allemaal of ze op een circuit zitten . Je zou zo’n circuit hebben, New Zealand is een groot Circuit met al die bochten, zo mooi , je krijgt er geen genoeg van. Verderop gaan we weer buffelen op een grevel pad , de bergen in om naar een “Old Settlement” te komen , genaamd , “Bendigo”. Langs kilometers wijngaarden gaan we op een erg ruw pad de hoogte in tot we boven op de berg staan op een plek dat in ongeveer 1869 een “Miners Village”( mijndorp) was. De restanten van het dorpje zie je nog , wat vervallen huisjes en iets wat een hotel geweest moet zijn . En een uitzicht , die zwoegers hadden een “View” , dat met geen goud te betalen is , naar de huidige standaarden . Foto’s maken en wat rondzien , terug de buffels op en in de ankers die puist weer af. Nog 80 km naar Omarama , vol vergezichten en schitterende bochtinge wegen . Onderweg nog een Engelse biker gesproken die gelijk nadat hij de helm afdeed roept, “Your going the wrong way , boys , No lad , we’ve already been there”, geen bike-rally voor ons. Bij Oma…….is het tijd voor een bakkie, groepen bikers die ook een “Break”nemen ,maar dan voor het laatste stuk naar “Alexandra”.Wij het laatste stukje naar Twizel , en een beetje buiten Omarama geeft de Road Captain aan dat hier nog wat te bezichtigen is , “Clay Cliffs” , der af dan . Ze geven aan ,10 km naar de Clay Cliffs, oké we hebben er tijd zat voor , dus buffelen dan maar weer .Aan het eind van de grove zandpad staat een hek dat je open moet doen maar dan hadden we in Omarama eerst NZ$5,00 intree geld moeten betalen om legaal door te kunnen . Terug naar de State Highway #8 dan maar , 20 km voor niets geploeterd ,want terug naar dat Omarama gaan we nu echt niet meer. Door naar Twizel en snel hebben we weer een plekje , in een soort barak gelijkend gebouwen complex. Lijkt het leger wel , zegt Rene .Twee bedden , kleine douche en een erg klein TV’tje , maar goed genoeg voor ons . Wij eisen niet te veel……Vanavond weer Rugby , dat spelletje met 7 tegen 7 , ze noemen het “Sevens”…

Voor het eerst mijn bord niet leeg gegeten, sorry mam!!!!!!
Bij de overburen ,een bistro , eten besteld bij een meid die uit Ierland komt. Gelijk een praatje over waar ze vandaan komt in Ierland en dat ik er ook regelmatig kom. We gaan lekker buiten zitten , het is nog heerlijk buiten , sorry hoor medereizigers , maar we nemen het ervan. Dan komt de serveerster met een bord naar buiten voor Rene , dat maar net door de deur kan , beetje overdreven , maar wat ligt daar allemaal op. Een mud aardappels verwerkt tot frieten , een joekel van een witvis( Cod) verwerkt tot een lekkerbek en een hoop groente verwerkt tot salade. Nou Rene , “It’s up to you”. Even daarna komt ze met mijn schotel ( Groot Bord) naar buiten . “Nou , dat van jouw is nog groter “, zegt Rene. Inderdaad , ik geef even uitleg; die zelfde mud patatten, iets kleiner stukje vis , gefrituurde inktvis ringen , gebakken oesters ,nog wat maar ik kom er niet op ( Jacobs schelpen)en de salade . We hebben het geprobeerd hoor ,maar het is ons niet gelukt , het bordje hebben we niet leeg gekregen ,maar wel al het vlees opgegeten natuurlijk, zoals we het geleerd hebben, het was heerlijk. Nu snel terug naar de kamer want het rugby is begonnen en nu we hier zijn moeten we New Zealand aanmoedigen. Ze winnen vanavond met 17-0 van aartsrivaal Australië , dus deze avond kan hier niet meer kapot………

• 05 Februari 2011 - 08:02

Caren:

Hoi! Zolang geen berichtje meer achtergelaten maar natuurlijk trouw je verhalven gelezen! Top joh! En ik vind wel dat je je bord moet leegeten! Anders geen toetje!

Geniet er maar volop van! Ik ga nog even je foto's nog een keertje bekijken!

• 05 Februari 2011 - 15:20

Gerard En Fien:

Wat hebben jullie toch een prachtige reis!!! Wij genieten iedere keer weer van jullie mooie verhalen en foto,s! Genieten jullie er ook nog maar van, want jullie gaan de laatste week alweer in!!!!!!
    Groetjesssss aan je Tante van Gerard en Fien xxxx

• 05 Februari 2011 - 16:20

Marjolein:

Heeey mannen jullie maken een geweldig tripje zo te zien,ook hebben jullie al een aardig gezond kleurtje.Geniet er nog van en we blijven jullie volgen.
    Veeeel rijfun nog tot mail's.