Langs de kustweg naar Hokitika………173 km - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Langs de kustweg naar Hokitika………173 km - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Langs de kustweg naar Hokitika………173 km

Door: gerardNZrene

28 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Gibby’s cafe , dat wordt het ontbijt adres voor vandaag, 20 meter naast de “Black & White” De meeuwen zitten ons al op te wachten, die vogels weet je wel van “Mine , mine ,mine ,mine “uit de tekenfilm. Scrambled eggs en toast voor Rene , ik lust er nog wel sauseges(worstjes) bij ,denk. Nou ,dat had ik beter niet kunnen doen . In Engeland of Ierland krijg je 3 kleine gebakken worstjes bij je eieren , maar hier krijg ik 2 immense worsten met hash browns bij mijn eitjes en toast. Hoe ga ik die kwijt raken . Ik heb altijd de meeuwen nog. Die vreten alles. Ik hoor ze al “Mine ,mine ,mine…..”Maar je mag ze niet voeren. Niet doen dan , want de uitbater heeft er erg veel last van. Na een kwartiertje zitten ze er toch in. Nou, ik hoef niets meer te eten tot vanavond hoor. De motoren uit de tuin gehaald , getankt en op weg naar een zeehonden kolonie aan een mooi strand. Na ongeveer 8 km , zien we een mooi strand maar geen hond te zien. Wel de zee , dus de helft hebben we . Binnendoor naar SH # 6, rechts af de kustweg op, richting Punakaiki .Vlak na dat dorp ligt iets aparts. Pancake Rocks& Blowholes . Rare rotsformaties, vlak voor de kust , echt mooi. Het is geen hoog water , dus de blowholes kunnen we vergeten of we moeten het getij afwachten. Dat duurt te lang. Kijk naar de foto’s voor de pannenkoek rotsen . Eerst een kaartje versturen naar moeders en dan weer door op deze schitterende kust weg, mooier dan Highway 1 in de USA denken we zo. In Greymouth wat te drinken gepakt en een pauze .Anders zijn we te vroeg in Hokitika. "ShantyTown" bij Paroa is een mijnwerkers en houthakkers dorp uit begin 19de eeuw. Moeten ook iets aan cultuur doen dus knipperbollen aan, hier links . De helmen achter de balie en hop in een “Infants Creek “treintje de bossen in. Allemaal oude zooi langs het spoor en een houtzagerij. Hier eruit en zelf terug lopen. Straffe tijden geweest , dat is er aan af te zien. Voor “Goud”en “Hout”hebben ze hier hard moeten knokken. Nu snel naar Hokitika voor de slaapplek .In het centrum meerdere bikers voor allerlei slaapgelegenheden. Wij hebben ook zo een plek. “Stumpers , Bar & Cafe” De naam slaat niet op ons hoor maar op de thuis blijvers , die zo graag mee gegaan hadden maar niet konden…Hahahaha….Nou eerst douchen…..

Waarom zitten de douchekoppen zo laag hier. Mogen de haartjes niet nat worden of zo? We moeten iedere keer bijna op de knieën onder de douche om het haar te doen. Maar gewassen zijn we .Schone onder-box en verse kleding aan . Het is vrijdagavond , zes uur geweest . “Het is Weekend!!!!!!!!” Uit eten , dat is wel iets wat we kunnen doen , ja .Doen we niet zo vaak, toch??? We horen van die gast die we gisteren al in Westport gezien hadden, die uit Blenheim, dat wij er een neusje voor hebben om de goede tenten uit te kiezen . Ook bij “Stumpers , Bar & Cafe”kun je goed slapen maar zeker zo goed eten, zegt hij. Nou dat gaan we eens ondervinden. We zijn vroeg , veel gereserveerde tafels , maar de serveerster zegt dat we kunnen bestellen. Een “Beef Steak with bacon , green salad “, en dikke frieten voor Rene , een “Ribeye Steak , green salad, and minted patato’s voor de andere biker, ik dus.” Nou , we aten ons bordje tot het laatst toe leeg . Alweer een erg goed “Dinner”( avondeten). Even terug naar de kamer en kijken of we op internet kunnen. “In de lobby”, zegt de baliemedewerkster heb je het best bereik . Inderdaad , het werkt . Zo weten jullie weer wat wij allemaal niet moeten doen om de dagen door te komen………Het is zwaar..
Het weer is op het moment, de ochtend , niet echt goed . Hopelijk waait het over. Vandaag willen we naar “Haast”, niet met te veel haast hoor . We gaan eerst nog ontbijten , de motoren pakken en bepakken , en hopen op beter weer. We zien wel , ons weekend kan niet stuk. We gaan richting de sneeuw………..”Haast-ige Spoed is nooit goed “……………………

• 28 Januari 2011 - 06:32

Pat:

hey mannuh!!!
    ziet er allemaal goed uit zeg. Misschien toch een tikkeltje jaloers!!
    Alles gaat verder goed hier, ook op nr 115!!
    veul leut nog!!

• 28 Januari 2011 - 06:47

Sjan:

Jajajaja....jaloers....stiekum wel.
    Maar het is jullie gegunt hoor.
    Mooie plaatjes hoor.
    Geniet verder.....er is al een week om.

Greetz little Rammeke

• 28 Januari 2011 - 10:41

Ad Busio:

geweldig fyne reis jonges

• 28 Januari 2011 - 17:09

Tdk:

.... maar wij hebben lekker weekend !!! :-)

Wat een fantastische dingen hebben jullie al gezien zeg. Op naar nog meer moois ! Geniet ervan !

Groetjes, Tinke

• 28 Januari 2011 - 18:33

Christa:

Zo, dat zijn nog eens pannenkoeken, die liggen vast heel zwaar op je maag!!
    Nog heel veel plezier en geniet ervan, groetjes Christa

• 28 Januari 2011 - 19:12

Lee Busio:

zo' GerardNZrene prachtig dat gebergte en de natuur,geniet er maar goed van, het zonneke aldaar, zijn weer 2 weken om nu, hier weer godvers koud, grtz MarianNLlee

• 28 Januari 2011 - 19:19

Henk Jansen:

Als ik de verslagen zie,is het een mooi land.Prachtige mooie ritten met de motor.Maak er verder nog een mooie reis van.Eet niet te veel anders pas je straks niet meer in de Mercedes.Groetjes Henk enElly.