Jetlag Dag in Auckland......15 km lopen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Jetlag Dag in Auckland......15 km lopen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Jetlag Dag in Auckland......15 km lopen

Door: gerardNZrene

Blijf op de hoogte en volg Gerard

18 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Waar begin je de dag mee na een heerlijke douche.???? Ja, een ontbijtje natuurlijk. We hadden gisteravond een ontbijtcafe gezien net om de hoek bij het hotel. Oja sorry , we verblijven in het goede maar simpele Mercude Windsor Hotel in de Queens Street . Het werkvolk is al volop aan het hakken en breken in de weg voor het cafe. Zweet op de kop. Dat doet me goed, dat harde werken. Het geeft zo’n lekker gevoel. Wij hebben echt vakantie. In de winter zitten maar in de zomer zijn. Nog steeds een rare gewaarwording . Afijn het ontbijt. Allebei een omeletje dan maar en Rene een koffie en ik een Jus (voor de vitamientjes).De koffie was een straf bakkie, zelfs ik ruik dat. En ik drink geen koffie. Dan het eitje. Nou, ik denk dat er toch zeker 4 a 5 eieren per baksel in zaten. Hallo, ik begin er al veren van te krijgen. Maar wel lekker. Champions en Bacon .Een goede maagvuller .
Dan de stad maar eens gaan bekijken. Alles te voet , goed voor de conditie .Welke conditie?? Naar de haven om de vele bootjes te bekijken. Nu merken we dat we echt in een kantoren gedeelte zitten . Alleen maar hoogbouw en niets meer van het oude , afijn weinig . Wat parken bekeken waar wat Japanners een seance hadden, denk ik. Ze zaten zolang stil .Het waren geen beelden ieder geval. We merken dat Auckland op vele heuvels ligt want we gaan het voelen in de benen. Of toch de Jetlag ?? Nee joh, niet aan toegeven .We moeten onze telefoon nog omzetten met een Nieuw Zeelands kaartje. Dat gaan we eerst maar eens regelen. Bij Vodafoon alles geregeld. Nu kunnen we elkaar bereiken als, en ja het kan gebeuren he’ “Zwaanske”, we elkaar kwijt raken. In een folder zien we dat er vlak bij ons hotel een Belgisch Bier Cafe zit. Kan het nog gekker. Zitten we hier aan de andere kant van de wereld aan de “Hoegie”. En hij smaakt me toch lekker. Die bij Erik en Cory smaken ook maar ik kan je garanderen dat de deze beter smaken. “ Up Yours Boys and Girls “. Worden we al een beetje jaloers ???????? In dit mooie en overigens oude pand, je voelt gelijk het warme gevoel van “lekker, dit zit goed”, kun je ook erg lekker eten . Echte Belgisch frieten , Mayo. Maar ook van die erg grote mosselen. Hier komen we vandaag zeker nog wel terug. We moeten voor de komende dagen eerst nog wat regelen. Hoe komen we bij het verhuurbedrijf van de Motoren ? Bij Hakan dus? Na wat rondneuzen hebben we het gevonden . Gewoon recht voor het hotel de juiste “Airbus”aanhouden en je komt van eigens weer bij het vliegveld uit . Van daar uit nog 5 minuten met een taxi of iets naar het verhuurbedrijf. Dus “cooldown “ boys. Relax.!!!!!!! Dat lukt ook wel een beetje. Het is gaan mot regenen. Wel warm maar toch wat cooler . Op een bankje een peuk dan maar. Zitten we goed en wel komt er een vent aanlopen die we vandaag al meer gezien hebben. Hij doet truckjes met speelkaarten. Hij is echt goed. Rene krijgt wat kaarten,pakt er een kaart uit , bekijkt hem en geeft hem met nog wat kaarten terug aan die vent. Hij heeft 5 kaarten in zijn hand waarvan 1 Rene zijn kaart . Hij kletst wat en doet wat met zijn handen en dan ligt de goed kaart ineens weer bij Rene in zijn stok kaarten zonder dat wij er iets van gezien hebben .Hoe doet hij dit ??? Na nog wat van die mindbreakers , vraag hij een kleine beloning. Hij is echt goed. Niet over nadenken jongens, hier kun je toch niet bij. Hij kletst nog wat na over het bekende praatje van ,” Ik wil ook nog weleens naar Holland “. Amsterdam bedoel je zeker, vraag ik hem. Ja natuurlijk , voor de gebouwen en de mooie vrouwen zegt hij. Ja,Ja , voor de Hasj. Hij lacht.en gaat op zoek naar zijn volgende klant. Wij even terug naar het hotel en dan het avond eten .
Zo , wat opgefrist . Terug maar naar die Belgische Bier tent dan maar zegt Rene. Het is er aardig druk maar we hebben plek. Rene een Palm Special en ik een Hoegaarden natuurlijk.De manier dat de kroeghulp het allemaal uitspreekt is leuk en hij snapt dat wij het de “Proper Way” doen. Ik bestel een reuze pastij van kip met champions,patattenfrieten en Rene 2 Sausieskes met Belgische Frieten. Non de Jeu , dat smaakt. Na nog een “Hoegie “ begint het kacheltje en de Jetlag te werken. Dit wordt geen late avond vandaag.
Buiten gekomen hou ik het echt niet meer. Mijn bed in kamer 409 roept. Gerarddddddddd !!!!!!!! Ik hoor het echt goed. Na bijna 2,5 dag wakker zijn , geeft dat ook niet , denk ik zo. Dit lichaam val in bed en ik ben volgens mij zo weg . Ik wordt nog even een keer wakker . De TV staat aan , gordijnen open en de ogen van Rene zijn dicht. Ook die is plat gegaan .
Eyes closed in Auckland.
See you.
Rene en Gerard

  • 17 Januari 2011 - 19:02

    Rosa:

    Wat kan jij gezellig schrijven zeg, het lijkt net dat ik er bij zit. (Zou ik eigenlijk stiekum ook wel willen)
    Weltrusten hoor.

  • 17 Januari 2011 - 19:33

    Lia:

    Leuk geschreven en heel gezellig om te lezen. Tot de volgende keer!!! Geniet ervan daar.

  • 18 Januari 2011 - 06:38

    Johan En Lidy:

    Klinkt erg goed, maar waar blijven de bijhorende plaatjes??

  • 18 Januari 2011 - 19:25

    Paul, Petra & Job:

    Nou zit je aan de andere kant van de wereld en dan toch Belgische frieten en bier ... moet niet gekker worden.
    Maar hopelijk heerlijk geslapen en dan op naar het "volgende leesavontuur"!
    (voor ons dan)

    Groetjes en geniet!

  • 18 Januari 2011 - 21:01

    Nathalie:

    Heeeel leuk verslag. Vakantie is al goed begonnen zo te lezen. Dre zegt; zo ver van huis en toch een palmke! Dre heeft zondag jouw palmkes opgedronken René hihihi. Veeeeeeeeeeeeel plezier!!!!
    Groetjes Nathalie en Dre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 88807

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: