Dag 3 . Nu gaat het pas echt beginnen……… - Reisverslag uit Kälarne, Zweden van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Dag 3 . Nu gaat het pas echt beginnen……… - Reisverslag uit Kälarne, Zweden van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Dag 3 . Nu gaat het pas echt beginnen………

Blijf op de hoogte en volg Gerard

19 Juni 2013 | Zweden, Kälarne

Beetje stijf ,wordt ik na 8 uurtjes slaap wakker,mijn inwendige wekker heeft weer gewerkt. Na mijn ritueele pisbeurt kruip ik nog wat te bed voor mijn verhaaltje. Vandaag weer een straffe dag heeft Wilco beloofd. De eitjes gaan weer in de pan en om 10 uur vertrekken we weer. Het is wat warmer vandaag maar er is kans op regen. We gaan weer door mooie bossen op paadjes die erg slingeren en best grote keien als obstakels hebben. Als we stoppen op een pad dat met lintjes aangeven wordt zie we een uitkijk toren. We beklimmen het ding en krijgen een schitterend uitzicht over een groen moeras . Kraanvogels en ander gevogelte maken gebruik van dit schilderachtig tafereel . Erg mooi en een perfect plekje voor een bakkie. Na een kwartiertje vertrekken we weer, op naar de volgende attractie . Dit maal een berg los zand daar de Roestelberg een molshoopje bij is. En stijl . Ik beslis ieder geval dat ik het niet ga doen. Wouter en Vincent doen het wel en halen de top na 2 keer. Mooi maar mij te link. Dat mul zand , daar heb je geen grip in en als je stil valt dan heb ik ook geen vaste ondergrond voor mijn knie. Nee Gerard , niet te gekke dingen doen. Hop naar het volgende. Over een bruggetje komen we bij een grote water partij , zo mooi Scandinavisch. Echt mooi. Je ziet de visjes voorbij zwemmen . Weer een schilderijtje . Na een tijdje komen we weer een berg los zand tegen , deze wat vlakker en we ploeteren omhoog . Snelheid blijven houden anders graaf je jezelf in . En dan nog stijl naar beneden , ook een behendigheid die veel zweet kost. We gaan eten zegt Wilco . We komen bij een huisje aan waar een oud vrouwtje op het terrasje zit en ons verwelkomt . Een tentje staat in de tuin en het is de bedoeling dat we daar in gaan eten . Op de knieën zal dat moeten gaan gebeuren denk ik , maar nee hoor we passen mooi met 6 man rond een tafel. Na vijf minuten komen er pannen op tafel met een bult warme hap waar je u tegen zegt. Aardappels in de schil, een ei/kaas ovenschaal, salade, soort pannenkoeken, brood is verschillende soorten en het lekkerste , een stoofschotel in een erg grote gietijzeren pan . Die was lekker , ik schep wel 3 keer op. Echt een winter kostje , voor deze keer in de zomer. Het begint buiten te regenen terwijl wij eten, maakt niet uit , we zitten toch binnen in de tent. Na een half uurtje zit onze maag helemaal vol, behalve Abel , die houd zich wat rustiger. Abel is niet lekker, dus hij past. Vanavond weer een warme maaltijd dus eten doen we goed . Bij vertrek de oude mevrouw nog bedankt voor de heerlijke Zweedse kost en gassen weer. Nu begint het pas echt te regenen ,we schuilen even maar dan gaan we weer door met onze behendigheidsproeven . Ik wordt door een dikke tak van de motor afgeduwd en ga dus plat. Trek recht dat ding en de gas er weer op. De beproevingen stapelen zich op maar we komen de dag door. Het blik bier smaakt weer heerlijk. Wilco is de Hottub aan het warm stoken . Eerst lasagne eten, ja weer het buikje vol , en dan met 5 man in het 37,5 graden warme water. Goed voor de spiertjes en voor de wel erg pijnlijke plek waar de tak mij heeft proberen te spiesen. Een koude klets erbij en wat sterke verhalen .Een stel Hollanders op BMW´s is het terrein opgereden en komt wat meekletsen . De vrouw vraagt of er nog plek is in het waterbakkie. Ja hoor , als jij je eigen eerst even douchet dan mag je er bij, zegt Abel.De man zei dat ze eergisteren nog gedouchet hadden , maar dat vinden wij wat te lang geleden. Ik duik bijna onder water van het lachten .Na zo´n 3 kwartier moet ik er toch echt uit ,ik wordt niet goed van die hitte. Het is goed voor de spiertjes maar je wordt er gewoon flauw van . Een koude douche en ik ben er weer. Na nog wat geouwehoer hoor ik mijn bed roepen . Het is tijd om de nachtrust te aanvaarden. Donker wordt het niet echt maar we moeten toch gaan slapen……..Tot morgen, hopelijk niet te veel spierpijn…..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 88737

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: