Opstartdag in het Zweedse land…. - Reisverslag uit Kälarne, Zweden van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Opstartdag in het Zweedse land…. - Reisverslag uit Kälarne, Zweden van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Opstartdag in het Zweedse land….

Blijf op de hoogte en volg Gerard

18 Juni 2013 | Zweden, Kälarne

Heerlijk geslapen maar toch om stipt 6 uur wakker. We vertrekken pas om 10 uur en de rest slaapt nog . Wouter en ik in een chalet en de 3 andere in het chalet aan de andere zijde van het terrein. Eerst maar eens gaan pissen,dat is niet in het huisje maar in de natte ruimte met de douches zo´n 40 meter verder. Het is fris maar de zon schijn al .Het is niet echt donker geweest .Het is hier zo licht s'nacht , echt een mooi gezicht .Kruip na het toilet bezoek weer terug in mijn nestje en slaap nog een uurtje .Je hoort hier echt niets , wat een rust. Maar er is ook niets , de buren zijn 100 meter verder,alles staat hier gewoon buiten en niets is er op slot .Je kunt hier zomaar overal binnen stappen. Ja, dat kan hier , wat een rust. Nadat ik weer wakker wordt pak ik de laptop en maak mijn verhaaltje voor dag 1. Tegen half 9 begin er wat leven te komen en ga ik er uit. Het ontbijt wordt bij ons in de chalet genuttigd, de eitjes gaan in de pan ,knekkenbrod of hoe noem je dat ook weer, met jam. Tegen half 10 gaat het werkpak aan .De kniebrace om en de cross laarzen aan. Op een veldje wil Wilco even zien hoe we met de motor omgaan. Een wip , een boomstam en een biels. De Yamaha voelt goed en het lukt redelijk met de obstakels . Alleen de koppeling nog wat in de vingers krijgen. En dan vertrekken we over gravel wegen het bosgebied in. Wat een land , alles is zo lekker groen en het ruikt zo fris . Heerlijk . Door het roulatie systeem dat Wilco invoert rij je iedere keer weer ergens anders in de groep maar raak je niemand kwijt en weet ieder hoe hij rijden moet. Zo doen we ons ding in een toch wel vlot tempo. Stoppen voor een bakkie in een jagers hokje en hup weer in het zadel. Mooie offroad stukken worden afgewisseld met snellere gravelpaden . Langs rivierdammen voor de elektriciteits centrale komen we bij een soort sport park waar je met je bedrijf of club een soort survival dag kunt beleven. Allerlei gemotoriseerd spul staat er om je mee uit te leven. Wij krijgen eerst houthakkers pannenkoeken met spek en jam te eten . Kees, een Hollander staat die te bakken met wat Zweedse jongens . Ze vallen als bakstenen in je maag , maar smaken doen ze. We kunnen ook nog even via een staalkabel naar beneden glijden als we willen. Wel ja joh , bak nog maar wat pannenkoeken want de deze komen dadelijk misschien wel boven drijven als we aan dat kabeltje hangen. Het valt mee , het gaat redelijk snel maar niet te eng. We stappen weer op en geven Kees de hand. Hij was blij dat hij weer eens Nederlands kon klappen , dat hoor je hier niet veel.
Over mooie paden vliegen we voort , dit is weer een mooie besteding van mijn vrije tijd. Zo vliegt de tijd voorbij ,al weet ik niet eens hoe laat het is. He boys er brand een rood lichtje op mijn dashboardje . Een klein pompje , dus we moeten gaan tanken . We rijden een klein dorpje binnen en gooien hem vol . Ik begin de vermoeidheid te voelen . De scherpte gaat er wat af. Maar we zijn ook onderweg naar huis zegt de leider. Maar dan toch wel op de moeilijkste manier. We nemen paden die er helemaal niet zijn , en dan staan we ineens na een kleine val vlak voor de deur bij Wilco . De 1ste dag zit er op . Het blikje bier smaakt weer en het avondeten , een ovenschotel met worst en aardappels gaat helemaal op. Gedoucht hadden we ons al , dus wat napraten en nog een biertje , een schitterende avond met een uitzicht over het gladgestreken meer. Een heldere nacht , je hebt geen gevoel van avond met dat vele licht, maar om 10 uur is het voor mij toch echt gedaan . Met mij besluiten ze alle de dag de dag te laten en het nestje op te zoeken. Het is mooi geweest . Morgen spierpijn en weer een andere dag. Het gaat ons goed en ik sluit de ogen . Diepe rust , hier in Zweden maar ook hier in mijn bedje…………Truste………….