Dag 4. De vissers blokhut met een vuurtje…. - Reisverslag uit Kälarne, Zweden van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Dag 4. De vissers blokhut met een vuurtje…. - Reisverslag uit Kälarne, Zweden van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Dag 4. De vissers blokhut met een vuurtje….

Blijf op de hoogte en volg Gerard

20 Juni 2013 | Zweden, Kälarne

We zijn nog maar amper wakker en krijgen dan al instructies van Wilco dat we vanavond niet thuis slapen. Dus een schone onderbox mee en wat andere overnachtingspulletjes . We treffen het , met het weer dan, want die grote bal staat weer hoog aan de hemel . We zullen het wel verdient hebben, hard werken heel het jaar door, dan krijg je wat je verdient, toch????. De dagelijkse eitjes ,het koppie thee, een toastje met jam , het gaat er weer in. Het Enduropak aan met al de protectie , contact omdraaien, daar gaan we weer . Nollie brengt de rugzak met spulletjes naar het overnachtingsadres. Wij scheuren, ploeteren, baggeren en stuiteren weer door het Zweedse land. Bij een vliegvisplek pakken we ons eerste bakkie .Je kunt hier zo uit de rivier drinken zegt Wilco, wat sommige ook doen, maar ik hou het bij mijn thee. We komen ook steeds meer bij van die grote zandbakken en bulten . Niet gemakkelijk en zeker niet een van mijn favoriete Offroad onderdelen. Je heb zo moeilijk grip in dat los zand. Je valt wel zachter dan op die grote keien, dat wel. Wilco laat ons nog even zien waar eerst een sledehonden kennel zat maar deze is ter ziele . We horen wel honden maar dat is een eindje verder op de plek waar we gaan lunchen. Even later rijden we daar een biljartlaken op , zo mooi glad en groen is het gazon rond de panden . Een erg oude schuur uit de 18de eeuw dient als eetgelegenheid voor ons . Een iets wat verlegen jonge maar mooie meid komt met een grote pan soep aan lopen .Zelf opscheppen boys , dat durft ze niet echt. Het ruikt lekker maar wat het precies is dat kan het meisje ook niet vertellen. Ze heeft hem nog niet geproefd en wat er in zit weet ze ook niet. Wilco wordt gevraagd of hier veel mensen vermist worden na een bezoek….Of overlijden na gegeten te hebben. Nee joh !!!!!!. Nou ik kan je vertellen , hij smaakte heerlijk. Veel groentes en spek met room . Dat is wat ik er uit heb kunnen halen . Gewoon lekkere Zweedse kost . Daarna komt ze met een soort wafeltjes , jam , boter , kaas en nog wat dingen aan . De tweede gang , dus . Lekker hoor , maar na gisteren probeer ik toch wat te mindere . We worden na het eten uitgenodigd om naar een vlinder museum te komen kijken dat een oom als nalatenschap op het terrein heeft achter gelaten .Vol met opgezette vlinders en ander rond vliegend spul. Hij was in de vlinder wereld een hele grote op zijn vakgebied. Mooi hoor , maar na een tijdje krijg ik toch de vlinders in de buik om mijn vleugels weer eens uit te slaan . Op de Yamaha dan wel te verstaan , gas erop. De rest van de middag wordt met hard werken op ons stalen ros doorgebracht. Ja werken , dit is geen relaxen aan het strand of lekker luieren op het balkonnetje, hier komt zweet bij te pas , werkzweet. Op het eind van de middag rijden we een terreintje op met een schitterende blokhut en wat andere bijgebouwtjes. Een terras met BBQ ervoor. De bus van Nollie staat er ook al . Met een goedemiddag ,een BIG Smile en een blik bier worden we door haar ingehaald. Die meid die snapt het . Ik heb voor jullie allemaal een kamer klaar gemaakt . Kies er maar een uit. Bij binnenkomst valt mijn bek open van verbazing . Dit is mooi. Overal staan, hangen , kijken je opgezette beesten aan . Zal bij misschien niet iedereen een prettig gevoel opwekken maar ik vind het schitterend. Mijn slaapplaats links achter is ook perfect. Vincent loopt al te roepen dat hij de sauna aan wil gaan steken . De kachel hoop ik , toch niet het complete hok. Wilco begint de BBQ aan te maken voor het speciale vlees van vanavond. Het wordt rendier uit de wok en van de grill. Een 2de blikje gerstenat gaat er altijd in als je moet wachten op je eten . De vrouw des huizes maakt de tafel klaar en Vinz stookt de stoomoven op . Hij moet echt heel heet worden hoor , zegt de kleine pyromaan .De BBQ begint al lekker te ruiken , het rendier in blokjes kleurt perfect bruin in de misvormde wokpan. De wat grotere lapjes liggen mooi te schroeien op het grove rooster, dit diertje rent niet ver meer. Ja , dadelijk mijn maag in . Achtervolgd door een klets bier. Hebben wij het goed of hebben we het goed. Het rendier smaakt heerlijk gekruid, samen met de rauwkost en een koude pasta .Dit is weer top Nollie. Het kan nog beter, want de sauna is bijna op temperatuur, zegt Vinz. Wilco en Nollie vertrekken met de vuile afwas als we klaar zijn met eten . De nacht is voor jullie , kerels. Abel , Gerard , handdoekje mee , het oventje is zover. In het kleine kamertje ontdoen we ons van alle kledij. Een gasten handdoekje dient als zitdoekje en een ander als kruisafdekking. Non de ju Vinz , is dit niet een beetje te heet. Dit hou je geen 20 minuten vol hoor . A joh, zegt hij, het valt wel mee , maar na 6 minuten staat hij al weer buiten . Na 10 Abel en na 12 min. ik , Vinz duikt er weer in terwijl ik mij wat afkoel. Abel bedankt voor de 2de keer. Ik probeer nog eens maar kom dan toch echt bloedheet naar buiten . Veel water en rustig buiten op temperatuur komen. Aankleden en terug naar het terras. Daar zijn Wouter en Rutger met het kampvuur bezig op de BBQ. Ieder kloot zo wat aan met wat hout en vuur . Naast ons terrein zijn ze windmolens aan het bouwen en de laatste wiek van de eerste toren moet er vanavond nog aan . Windstil nu , dus een betere tijd kun je niet hebben .En het is 23 uur per dag licht. Ik maak het niet meer mee. Ik sluit op tijd de ogen en droom zacht van al de beestjes die hier opgezet boven mijn hoofd over mij waken. …..Slaap zacht…..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 88734

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: