Heerlijke Hap op 2 manieren, en de Hemel in. - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Heerlijke Hap op 2 manieren, en de Hemel in. - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Heerlijke Hap op 2 manieren, en de Hemel in.

05 December 2012 | Cambodja, Preah Seihanouk

Het avondeten in de badplaats wordt na een beetje zoeken een Sea Site restaurant. Voorgerechtjes voor ieder, voor mij Wasabi garnalen . De hoofdgerechten worden westers , een Sea Food Plater met witvis, garnalen en inktvis en wat groen en een aardappel gratinee. Ook komen er halve kilo´s King Prawns met een sausje , Tuna Steak en nog meer van dat heerlijk voedsel op tafel. Het kost dan misschien iets meer, nog niets te vergelijken met ons Nederlandse restaurantprijsjes, maar het is het meer dan waard. Gewoon weg heerlijk. Na dit godenmaal gaan sommige terug naar het hotel/cabin en wij levensgenieters gaan nog een afzakkertje nemen. We komen aan op de plek waar we gister tussen de dames gezeten hebben en al snel heb ik gezelschap en nip ik aan een Long Island Ice Tea. Een Belg achter ons vangt het gesprek op en vraagt wat we allemaal hier in Sihanoukville doen . Motorrijden op bagger weggetjes . Hij verteld dat hij hier jaren geleden eens een ongeluk heeft gehad waar hij bijna zijn complete onderarm mee verloren heeft. Door slecht communicatie en doctoren die wel willen maar alleen voor geld wat verhelpen kun je hier erg slecht terecht komen. We hopen maar dat dit ons bespaard blijft. Tot nu gaat het perfect.
De avond /nacht breng ik in goed gezelschap door en om 3 uur gaan de luiken dicht. Slaaaaaaaaapen….

Rap naar Kep……..
We vertrekken erg laat, 11 uur pas , maar achteraf vind ik het niet erg. Het omeletje glijd naar binnen met wat thee . Door een achteraf weggetje ontwijken we de corrupte politie , die alleen geld willen zien voor wat maffe dingen. Over een erg slechte weg, vol kuilen en gaten , stukken zijn er gewoonweg niet ,rijden we oostwaarts. Een stuk voor ons rijd een tankauto en dan horen we een knal, een berg stof , een klapband . We zien niets meer voor ons. Bij het voorbij rijden van de truck , zie ik de chauffeur lachen , ik steek mijn duim op en lach terug. In Stampot , uh Kampot , doen we de lunch met wederom een hoog kwaliteits gehalte. Een immense burger met frietjes , deze keer echte friet , geen slappe frut uit de wok. Nog snel 30 kilometer rijden en dan komen we in het paradijs aan . Een resort met zwembad , mooie bungalows en een hemelbed. Voor je het weet duiken de eerste in hun onderbroek het frisse water in. Met een jusje in het zwembad , wat kan je nog overkomen. Nu zit ik aan de Pool met de laptop mijn verhaaltje te doen. Ik zal wat foto´s nemen zodat jullie kunnen zien hoe de Hemel eruit ziet. Straks de plaatselijke krab eens gaan proeven . Moet hier bijna niets kosten en is vers, verser kan niet …Tot later……..