De grote Dag naar Anghkor Wat, Wat …..Heel wat. - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu De grote Dag naar Anghkor Wat, Wat …..Heel wat. - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

De grote Dag naar Anghkor Wat, Wat …..Heel wat.

Blijf op de hoogte en volg Gerard

29 November 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vannacht om kwart voor 4 komt Rob thuis en begint binnen `No Time `met illegale houtkap. Wat kan die vent snurken , maar wat oordopjes toch allemaal niet kunnen verdoezelen . Ik slaap na die onderbreking weer door. We mogen uitslapen vandaag . Om 9 uur vind ik het oke. Eruit , douchen , en mijn was ophalen beneden bij de buurvrouw. Hij is klaar maar niet gevouwen. Ik kom straks wel terug. Op het terras voor de hotel balie zitten Arjan en Jos al te ontbijten . Een grote grijze man vraagt of ik thee of koffie wil , Cambodiaan Thee Please. Heerlijk stokbrood met jam , boter en een jusje . Omeletje met een tomaatje volgt. Een tuktuk rijder komt ons uitleggen wat hij te bieden heeft aangaande Anghkor Wat. Voor $15,00 all in gaat hij ons met 3 man in zijn bakkie alle interessante tempels laten zien . Mark en Patrick pakken een andere Tuktuk en hup daar gaan we . Achter in het park beginnen we met de wat simpelere maar daarom niet mindere tempels. Ze zijn wel erg vervallen maar toch . Na wat tempels komen we bij die met waar de bomen doorheen groeien . Machtig om dat te zien. Je kent het misschien wel van Thomb Raider , de film . Nee , dan zul je moeten wachten op de foto´s .Na Mr Long , de tuktukchaufeur, door gestuurd te hebben bij wat kleine tempels komen we bij `Bayon ` aan , de tempel met de vele gezichten. Dit is voor mij een openbaring, zo mooi. Ieder gezicht spreekt je weer anders aan . Ik hoop dat de foto´s gelukt zijn , want hier ben ik echt van onder de indruk . Zo mooi. Hoe kan dit , wie verzint zo iets. Ik zie al een tattoo op mijn kuit staan van zo´n glimlacht. Straks weer even op zoek gaan naar zo´n houten kop, ik heb ze al gezien maar ze zijn duur. En hoe neem ik dit mee. Met een brok in de keel vertrekken we naar de grootste tempel , de eigenlijke Angkhor Wat . Daar zie je hakwerk in de gevels waar je bek open van op de grond valt. Meters en meters , zo ver je kan zien. Dit is zo groots dat kun je niet overbrengen , maar ik kan je wel zeggen , dit is grooooooooooots….. De hitte begint nu zijn tol te eisen en we willen alle naar de uitgang , het karretje van Mr Long in en naar de stad. Naast het hotel eten we wat , ik een super heerlijke Red Curry met kip en een biertje . Dan nog even met Mark en Arjan naar de markt om wat dingen te kopen en dan naar bed , ja rusten. Ik open de slaapkamer en merk gelijk dat de airco gemaakt is . Heerlijk . Dit even typen en dan even wat plat.
Straks weer wat eten en een massage en/of pedicure zit ook in het verschiet. Wie weet…..

  • 29 November 2012 - 12:43

    Tamara:

    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken, hopelijk komen jullie levend terug, ik heb van de week een filmpje van Arjan en Jos gezien en dat is niet best....

    Groetjes aan Jos en ome Arjan (vindt hij ook niet leuk als ik dat zeg :)...)

    Groetjes

    Tamara (aangenomen dochter van Jos en nichtje van Arjan)

  • 29 November 2012 - 19:15

    Jeanette:

    geweldig wat je allemaal meemaakt !!! Kan niet wachten op de fotos die bij de verhalen horen. Veel plezier nog !!!X

  • 30 November 2012 - 05:48

    Jos:

    Schiet is op Gerrit de postduif

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja Off-road Trip

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2013

EINDVERSLAG CAMBODJA

08 December 2012

Boeddha masker en de thuis reis...

07 December 2012

Niets bijzonders op de Titanic

06 December 2012

Van Resort naar Herriebak.

06 December 2012

SUPER visje aan de kust
Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 88750

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: