Avond eten dag 1 Phnom Penn - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Avond eten dag 1 Phnom Penn - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Avond eten dag 1 Phnom Penn

Blijf op de hoogte en volg Gerard

19 November 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Hoi Luitjes , ik zit op de pot in Phnom Penn. Niet aan de reeskak maar gewoon te vroeg wakker. Het is ongeveer 4 uur hier en ik kan niet meer slapen . Dan maak ik mij maar nuttig. Verhaaltjes schrijven.

Gisteravond met de gehele ploeg, het zijn er trouwens 10 geworden, zijn we ergens gaan eten . Joost , de reisleider heeft wat geregeld.Hij wil dan gelijk een hoop dingen uitleggen over wat en hoe we het allemaal gaan doen de komende dagen. We komen op de boulevard bij een tentje aan en worden naar boven , een soort lounge gedeelte , verwezen. Bankstellen geven ons een huiselijk gevoel en de drank wordt besteld. Een kouwe pint natuurlijk voor mij. Joost begint gelijk met zijn verhaal . Duidelijke uitleg van wat je wel moet doen en wat niet. Hier in Cambodja gelden andere verkeersregels dan bij ons. Het recht van de grootste en rijkste gaat voor alles. Je moet laten zien wat je gaat doen en niet twijffelen. Kriskras wordt hier door elkaar gereden . En er gebeurd eigenlijk niets. Dat is niet te geloven. Ze komen je hier links en rechts voorbij en niet te vergeten tegemoet. En toetteren, niet om je op je donder te geven , nee ze melden dan dat ze er aan komen. Verder blijven ze de vriendelijkheid zelve. Afijn intussen komt het eten ook al op tafel . Vanmiddag had ik een `Green Curry Chicken`, nu wordt het een `Fish Fllet en een Spicy Khmer Sallad`. Ik ben weer in mijn element hoor. Wat is dit toch weer heerlijk. Tussendoor het eten vertelt en verhaald Joost zijn regels en planning. We zullen gaan zien of het allemaal gaat lukken de komende dagen . Ik heb er iedergeval veel zin in.
Na het eten wil een groepje naar bed en een stel willen een afzakkertje. Ik hoor bij de laatste groep natuurlijk. Op het terrasje waar smiddags de Green Curry smaakte , zitten we nu aan het bier en de koffie. Na een uurtje breekt de hel los. Het begint te regen dat het een lust is. Ja , nu moeten we wel langer blijven zitten en natuurlijk consumeren. Na nog wat pilsjes en bakken water besluiten we toch maar een Tuktuk te bestellen . Ja het is maar een kleine 100 meter , maar hier regent het als het regent. Nu moesten we $2,00 afrekenen voor 100 meter, wat anders dan vanmiddag. Maar ja , een beetje droog thuis komen vinden we ook belangrijk. Mijn slaapmaat Rob pakt nog een doucheje en ik duik te bed. De oordoppen in tegen de herrie van de airco en de ogen dicht......

En nu zit ik voor jullie hier op de POT.

Morgen ,straks dus , gaan we kijken wat POL POT , de andere POT aangericht heeft hier in de jaren zeventig van de vorige eeuw.

Ik ga nog wat in bed liggen want het is nog te vroeg voor ontbijt. Ik hoor trouwens dat men voor ontbijt heerlijke nuddelsoep heeft. Oh , wat is dit een mooi land . Kan ik niet gelijk hier blijven.

Oja , zomaar een toevalletje. Mijn geluksgetal, kijk maar naar mijn emailadres , het nummer 206 , heeft weer mijn pad gekruist. We slapen op kamer 206. Ik hoop dat het geluk gaat brengen, want het wordt toch een pittige trip,de uitleg van Joost gehoord te hebben.

Voor het geval je het nog niet doorhebt. Ik heb het naar mijn zin hier.

Doeiiiiiiiiiiiiii en een dikke kus voor zij die hem willen ontvangen.

  • 18 November 2012 - 22:36

    Marjolein:

    Heey maatje gezellig,dat je mailt vanaf de pot haha
    goede trip geniet ervan,en tot je volgend verhaaltje,
    grts x

  • 19 November 2012 - 00:20

    Sjan:

    Ga je weer volgen hoor Gerard, je weet ik ben fan van je reisverslagen.
    Kijk goed uit daar met al die gekken hé.
    Zou trouwens niks voor mij zijn moet ik eerlijk toegeven.

    Gr. Sjan en knuffff terug

  • 19 November 2012 - 09:46

    Jeanette:

    Hey Gerard, heel veel plezier en wij heel veel lees plezier !!!
    Dikke kus terug en uitkijken eej !

  • 19 November 2012 - 17:05

    Jan Van Disseldorp:

    Hoi Gerard, Leuk dat je er bent en je je al heerlijk vermaakt.
    Ik ga je op de voet volgen met je verslagen, ze zijn leuk om te lezen.......

    Alvast een mooie trip toegewenst.

    Neem er vrijdag al wel eentje op jou.....:-)

  • 22 November 2012 - 16:25

    Lia Keijzers:

    Hoi Gerard,

    heel veel plezier en ik ga je weer volgen. Geniet van alles en ook van het heerlijke eten daar.
    Jij laat ons ook wel het water in de mond lopen.

    Dikke kus terug en kijk uit daar hè.

    Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Cambodja Off-road Trip

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2013

EINDVERSLAG CAMBODJA

08 December 2012

Boeddha masker en de thuis reis...

07 December 2012

Niets bijzonders op de Titanic

06 December 2012

Van Resort naar Herriebak.

06 December 2012

SUPER visje aan de kust
Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 88731

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: