Voorbereiding richting Frankrijk - Reisverslag uit Geertruidenberg, Nederland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Voorbereiding richting Frankrijk - Reisverslag uit Geertruidenberg, Nederland van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Voorbereiding richting Frankrijk

Blijf op de hoogte en volg Gerard

09 September 2012 | Nederland, Geertruidenberg

Nog een weekje en dan gaan we een paar dagen in Noord Frankrijk off-road training doen bij een plaatsje nabij Verdun, net onder Luxemburg. In Frankrijk dan wel he'. Ik ga met een voor mij totaal onbekende groep , een stuk of 5 a 6 mensen( mannen en misschien vrouwen ) een paar dagen door een gebied dat bekent staat als oorlogs gebied uit de eerste Wereldoorlog , rond baggeren op een off-road Bike. Het gebied is beter bekend als de "Slag om VerDun", de grootste militaire veldslag ooit , uitgevochten in 1916. Of dat het voor mij een veldslag wordt , dat valt nog te bezien , genieten ga ik er zeker van. Roel , de instructeur waar ik ook in Goirle mee gereden heb , heeft een mooi pensionnetje gevonden in een plaatsje genaamd Dun sur Meuse te France. Eten, slapen , kleding , motorfiets, laarzen , mijn eigen helm , want dat zit toch wat beter , alles is geregeld. Ik moet er alleen maar naar toerijden volgende week. Dat moet wel lukken. Ik ken wat Frans praten , zoals bier bestellen, een dagschotel ( is dat niet hetzelfde) , welke pomp ik heb gebruikt , dus dat moet goed komen. Nog even een paar daagjes hard werken en dan gaat er weer wat gebeuren richting mijn vakantie in november. Toch wel fun om zo met je vakantie bezig te zijn. De kriebels beginnen te komen.

Ik zal verslag doen van de dagen in Dun Sur Meuse , vertaald "de Zure Mus".

tot ziens......Gerard