Eat My Dust….. - Reisverslag uit Lai Châu, Vietnam van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Eat My Dust….. - Reisverslag uit Lai Châu, Vietnam van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Eat My Dust…..

Blijf op de hoogte en volg Gerard

14 Maart 2014 | Vietnam, Lai Châu



We verlaten snel de toeristspot Sa Pa. Ik ben stijf van de wandeling van gister. Over een snelle weg richting Lai Chau vandaag . Wat drinken in een super nieuwe stad.Erg kil en aardig wat hoogbouw. Niet erg mooi beeld in een schitterend land mooi landschap. Dan slaat de gids links af. We stoppen bij voor mij een waterzuivering installatie. Het blijkt een bron te zijn met water dat 30 graden is . Rondom de bron is het een bende van zeep en shampoo zakjes die de locals achterlaten na zich gewassen te hebben. Na wat aarzeling gaan wij met Kong toch ook even in de bron . Jammer dat het zo’n bende is maar als ze er wat werk van maken dan heb je een mooie attractie . Geen foto’s van deze skinny dip natuurlijk , dat begrijp je. Bij het grote restaurant dat daarna volgt krijgen we weer nieuwe maar rare gerechtjes voorgeschoteld . Tranh, ja zo wordt zijn naam echt geschreven, zit weer te lachten als wij niets vermoedend van alles in onze mond stoppen . That is bloed worst van de …… Echt , het smaak toch echt goed, lekker pittig. Dan zegt een man in het restaurant dat als we nog in Lai Chau willen komen vandaag , dat we dan echt moeten vertrekken. Er wordt veel gewerkt aan de weg er naartoe en je kunt vast komen te staan. Snel dus . Nou dat zullen we weten. Het was een grote zandbak met stof. Tranh gaat met opzet nog even lekker door het fijne stof rijden. Na een tijd wordt de weg geblokkeerd en moeten we 45 minuten wachten. De helm af en dan zie je het resultaat ,lachen dat men moet . Foto’s worden genomen en met een fles water was ik mijn gezicht. Na de wachttijd vliegt ieder weer zijn weg . Bij het hotel aangekomen nemen we een duik in het wat troebel zwembad. Avond eten is weer perfect en ik heb mijn eerste gerecht dat ik niet lekker vind.na nog een pint duiken we te bed. In een hemelbedje met rose mugennetje breng ik de nacht door . Wat voor dromen ik daarin heb , dat hou ik voor mij zelf. Nu lekker in de ochtend hitte dit verhaaltje naast de pool voor jullie in elkaar geflanst en straks naar Dien Bien Thu . Laatste stop voor Laos.

  • 14 Maart 2014 - 08:47

    Mariska Props:

    Hoi Gerard, leuk om te lezen hoe het jou, Eugene en Bart verder vergaat. Zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin. Ondertussen zijn Paul en ik ook wel nieuwsgierig naar de foto's. Laat me even weten onder welke naam we je kunnen vinden op facebook zodat we jouw, ongetwijfeld mooie, plaatjes kunnen bekijken. Vandaag verwacht ik de uitslag van de MRI en hoor ik wat het plan gaat worden, ik hou je op de hoogte. Groetjes van Paul en Mariska, uiteraard ook aan Eugene, Bart, Tranh en Kong!

  • 14 Maart 2014 - 13:43

    Mariska Props:

    Hoi Gerard (en de rest), inmiddels heb ik de mri uitslag en weet ik nu dat mijn binnenste knieband en de voorste kruisband afgescheurd zijn. Wees voorzichtig met de (regenworm)rijstwijn! en groetjes aan de rest

  • 14 Maart 2014 - 21:52

    Gerard M Verschuren:

    Hoi Maris , kijk gewoon bij GERARD VERSCHUREN en dan komt mijn kop wel te voorschijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 88799

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: