Een platte, wat grondonderzoek en een massage.. - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Een platte, wat grondonderzoek en een massage.. - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Een platte, wat grondonderzoek en een massage..

Blijf op de hoogte en volg Gerard

12 Maart 2014 | Vietnam, Sa Pá

Via een baggerweg rijden we de bergen in op zoek naar een markt . Dan staat een diepe plas water op ons spoor . We draaien om en Trang roept "flat Tyre'. Wie dan ? Ja jij , dat komt als je zo tekeergaat op die paden . Ik heb vandaag nog niet zot gedaan ,toch . De motor op de kant en Kong begint de band eraf te halen . Gewoon terplekke . We kunnen niets vind maar dan zie ik iets . This is it Trang . No , look verder . Geef mij eens wat scherps en ja hoor ik pulk er een spijkertje uit. Kong plakt hem weer en rijden maar. Dan op een keien weg , echt stukken rots die men nog fijn moet walsen , ga ik in de fout .Ik wil een vrachtwagen in halen op een stukje grevel maar ik heb het verkeerd ingeschat. Ik wordt de greppel ingedirigeerd en ga op mijn zijkant.Ik pleeg wat grondonderzoek maar wil hier snel weg. Ik voel wat pijn in mijn rechterknie. Trang trekt mijn motor van mij en rijdt hem een stukje verder. Ik wandel wat trekkebeenend richting mijn fiets. Trang gaat gekscherend wat erg mank mij na lopen doen . Rotop zot. Ik stap weer op en hou mij wat rustig maar volg de boys . Bij de markt aangekomen zie je ineens veel blanke . Zij worden met busjes tegelijk aangevoerd uit Sa Pa , een toeristen/backpackers plek waar wij ook nog komen vandaag. De markt is leuk en ik heb er ook gefilmd maar ik zie dat de items die buiten de echte stammen spullen aangeboden wordt wel veel op elkaar lijken . Made in Taiwan denk . We rijden verder , want dit was leuk , maar niet voor al te lange tijd. We gaan richting de grens met China. Daar aangekomen eerst een colaatje en dan kunnen we zelf China zien liggen aan de overkant van de brug. Oke , verder maar weer . Eerst wat eten en het wordt fried rise met beef. Heerlijk en ik was er aan toe .

Het laatste stuk naar SA PA is niet lang dus we rijden zo het toeristische plaatsje in . Dat kan je wel zien ook . Blanken bij bosjes, oud en natuurlijk backpackers . Wij rijden naar ons hotel , Four Seasons , kamer voor 3 op de bovenste verdieping . We zijn de enigste gasten volgens ons . Tassen binnen en hup naar de massage tafel/stoel . Bart en Eugene een full body , ik een voet en been massage. Zo liggen we hier een uurtje te relaxen. Dan wat rondkijken in het stadje/dorpje , maar al snel zitten we aan een biertje op een terras. Bij de italiaan. We moeten vanavond uit eten met Trang , een diner voor zijn verjaardag. Na een douche en wat frisse kleren stappen we het tentje binnen. 2 grote pruttel potten staan op tafel . De vrouw van Trang verwelkomd ons. Als iedereen er is wordt er van alles in die pruttel potten gegooid en er zit volgens mij al van alles in . Kommetje na kommetje wordt door de vrouw opgeschept. Je krijgt geen kans om zonder te zitten. Ook de rijstwijn vloeit weer rijkelijk. Dan zegt Trang ineens dat er wat in het pruttel potje zit , wat wij eigenlijk al als heerlijk ervaren hebben. We hebben "de hond in de pot gevonden" denk ik zo . Ja ,zegt hij. Na het eten vertrekken we naar een poolcafe en daar nuttigen we nog een paar biertjes en dan roept mijn bed. Een lekker bed dit keer , dus ik wil ervan gaan genieten en als ik Bart begrijp heb ik er ook echt van genoten . Hij wat minder , maar daar zijn oordopjes voor . Ik ga nu wat eten en probeer ook straks nog vandaag op jullie los te laten . Daarna wordt het weer wat rustiger denk . We gaan richting Laos . Wie weet wat daar nog lukt. Doeiii...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 88533

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: