Nationale rustdag. ....... - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Nationale rustdag. ....... - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Nationale rustdag. .......

19 Maart 2014 | Laos, Luang Prabang

Na de zware werkdag gister nu een rustdag. Ik blijf lekker te bed. Bart en Eugene gaan wel even op pad om geld te wisselen en om wat te zien van Luang Prebang voor de hitte toeslaat. Ik was mijn werkpak wat af, een bruin sopje verdwijnt in het afvoerputje. De geusthouse eigenaar komt de sleutel brengen van de kamer die eigenlijk moeten hebben. we hebben al gekeken en het ziet er echt beter uit . Niet veel later komen de boys al terug . Eugene duikt gelijk in het bed naast mij. Zo liggen we enkele uurtjes om de hitte te ontwijken. Het is benauwt warm, zeg maar heet. Aan het eind van de middag gaan we de markt op , iets minder warm , dus tijd om inkopen te doen. Zo'n lekkere hippie broek en wat shirtjes , 2 rode wijn op een terrasje en voor je het weet is het weer etenstijd. In een obscure zijstraatje wordt je omringd door voedsel . Heerlijke BBQ gerechten worden even later door een dikke kok op schaaltjes geserveerdt. Een bierLao erbij en het kan niet kapot. Naast ons een stand met de moderne verse van Lao-food, een buffet dat bevolkt wordt door backpackers en westerse oudere die niet te eng willen eten. Wij wel natuurlijk en het gespuis dat onze tafel passeert kijk met een lelijk getrokken gezicht naar onze visgerechten en gegrilde spekblokken. Na de dis vertrekken Thanh en Cong richting hotel , wij duiken nog even het bruisende Luang Prebang in. Een paar biertjes later lopen we al weer richting ons bed en ik duik er moe maar voldaan in..........Truste.......