Rijswijn , puur vergif. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Rijswijn , puur vergif. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Rijswijn , puur vergif.

Blijf op de hoogte en volg Gerard

08 Maart 2014 | Vietnam, Hanoi

In de Homestay wordt het avond eten met meerdere groepen genuttigd vanaf de vloer. In kleermakers zit krijgen we vanalles in schaaltjes geserveerd. Bij dat eten moet je iedere keer rijstwijn klinken met de baas, de bazin , een van de kinderen , onze gids , de monteur en deze komen om hun beurt weer een keer of 2, 3 langs . Je weet niet hoeveel ik van die bocht heb moeten slikken . Ja , je moet eigenlijk , want anders beledig je de gastheer, gast vrouw, etc,etc....Het is eigenlijk gewoon niet te zuipen ,maar ik offer mij op. Nou, dat had ik beter niet kunnen doen . Na een goede nacht wordt ik knap beroerde wakker. Ik krijg geen ontbijt weg, dat goedje komt iedere keer weer omhoog. En een dorst dat ik heb. Zo gaan we toch de dag beginnen en Trang zegt dat het een zware dag wordt . Nou, daar komen we erg snel achter. Na een half uurtje slaan we rechtsaf en de gids geeft mij vrij baan , nou daar hoef ik niet lang op te wachten en ik draai de gas open , een paar honderd meter verder houd de betonweg op en wordt het mijn terrein . Zand en blubber. Met een Big Smile vlieg ik door het parcoers , de locals achter mij latend. Ja, zelfs die kijken mij na met "wat komt hier voorbij ". Ik geniet met volle teugen maar na een half uurtje bedenk ik dat het beter is om even te wachten . Na een tijd zie ik Trang met veel moeite richting mij glijden . "We go Back , yes . Woman fallen , very pain". Hij draait om en ik loop naar mijn ros. Weer bagger ik de locals , Trang en daarna Bart voorbij . Achter mij gaat Bart nog 3 maal op de plaat. Een eindje verder ligt Marisca plat naast de pad. De bandjes van haar rechter knie zijn kapot, kan er niet meer op staan . Met allerlei moeilijkheden brengen we haar naar een dorpje waar overlegd wordt wat we doen. "Als ik niet meer motor kan rijden ga ik naar huis, "zegt Maris. Ik denk dat ze dat de eerste tijd ook niet zal kunnen . Wij 3 blijven achter in het dorp en Marisca en Paul, haar man , vertrekken richting de Homestay van de laatste nacht . Van daaruit naar Hanoi en dan naar Nederland . Wij wachten tot Trang en Kong terug komen om onze trip af te maken . Ik denk nog "And then there were 3 ". Door al het oponthoud heeft Trang de trip aangepast . We gaan eerst naar Na Gianng of zo iets , maar moeten daarvoor wel flink doorblazen .In dorpjes en steden vliegen we met 80 door druk bezette straten . We komen net voor de donker bij de volgende Homestay aan . Nu een van een andere stam . Het avond eten wordt na wat aandringen gewoon op tafel genuttigd. Toch veel makkelijker . Voor mij geen rijstwijn of bier bij deze maaltijd en men kijk mij raar aan . Bekijk het maar zuipers , nu even niet . Ik lig er ook al om 9;30 op . De ogen gaan snel dicht, beneden wordt nog wat gedronken , maar ik ga dromen van mijn blubber padje dat ik af heb moeten breken door de onfortuinlijke valparij van Marisca. Morgen de bergen in naar Mai Boa .

  • 08 Maart 2014 - 13:25

    Guus:

    Hey Gerrit,

    dat word wel een erg klein clubje zo.
    Erg voor Marisca,maar ze zijn niet allemaal even ervaren in de blub zoals jij.
    Hier stralend weer dit weekend, maar storingsdienst.
    hoop dat er een vrij momentje is voor mijn beulleke.
    hij staat er klaar voor.
    veel plezier nog, en neem een rijstwijntje van mij.

    guus

  • 08 Maart 2014 - 14:15

    Arjan Schimmel:

    Hoi Gerrit,

    Een ongeluk zit in een klein hoekje en kan zomaar gebeuren.
    Erg jammer als je daardoor naar huis moet.

    Blijf vooral genieten en je hebt gelukkig een fatsoenlijk motortje
    Onder je kont.

    Groet Arjan


  • 08 Maart 2014 - 23:27

    Gerard:

    Hoi Guus , die bocht komt er niet meer in .

    Arjan , genieten moet hier wel , had je maar meegekund ,travelmaat.

    Groet Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 88722

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: