Met een BIG smile Hanoi in. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Met een BIG smile Hanoi in. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Met een BIG smile Hanoi in.

Blijf op de hoogte en volg Gerard

25 Maart 2014 | Vietnam, Hanoi

Wakker op tijd en toch een goede nacht gehad. Eugene wat minder , hij blaft de gehele nacht als een hond die aandacht wil . Ik heb hem niet gehoord , alleen van horen zeggen .Als ik beneden komt dan zit Cong aan mijn motor te rommelen . Hij begint weer te lachen als hij mij ziet. Wat weer een platte achterband . Mr Flat Tyre Strikes Again ????? Dit is toch niet te geloven , 4 platten op een reis . Ik heb nog nooit zoveel platte gehad. Trek ik spijkers aan of zo. Terwijl hij de band maakt gaan wij het naast liggend dorpje in. Dan bemerken we pas waar we terecht gekomen zijn. Oude huisjes, winkeltjes en rijstvelden zo groen , je bek valt erbij open. Foto na foto wordt genomen en dan gaan we het toeristisch dorpje in . Op zoek naar leuke dingen. Het is nog vroeg want hier komen straks busladingen vol toeristen , dat is wel duidelijk. Wat kleine dingen kopen hier en daar en dan terug naar het Geusthouse . We moeten weer . Richting Hanoi , naar ons hotel , onze laatste dag op de werkpaardjes. Over steeds drukker wordende wegen , met wat erg zotte snelheden vliegen we richting de stad. Dan rollen we het gekkenhuis in. De smile op mijn gezicht had je moeten zien toen we midden in Hanoi tussen al die scooters en auto's doorjaagde . Als er een moment is dat ik kan zeggen ,"ik leef" , dan is het in dat half uurtje . Schitterend als je ziet hoe wij door het drukke verkeer schieten. Anderen verklaren je voor "levensmoe" , en inderdaad een kleine fout wordt hier hard afgestraft , maar dit is zo mooi. Alleen al hiervoor ga ik op reis in dit soort landen. Verklaar mij maar voor zot , maar sorry "ik LEEF ............". Snel komen we bij het hotel aan en dan nog sta ik na te genieten op de stoep voor het hotel .Ik schut de mannen die dit overleefd hebben , de gehele reis dan he, de hand , en bedank ze. We zijn er heel uitgekomen . Met die woorden komen de 2 andere, waar we de reis mee begonnen zijn ook weer boven .Maris en Paul , wij hadden jullie er graag bij gehad op deze dag , hier terug in Hanoi. De eerste keer dat ik met zo'n soort trip een vrouwelijke meerijder heb , niet alleen mannen , en dan gebeurt je dat . Jammer , echt jammer. Wij kunnen je zeggen, je had er van genoten . Van sommige dingen wat minder denk ik ,maar we hebben jullie gemist . De kamers in het hotel liggen weer klaar voor ons en daarna moeten we afscheid nemen van Cong , onze monteur die sleutelde maar ook gelijk onze papa en mama was. Wat dat ventje allemaal wel niet deed . Goud waard , meer kan ik niet zeggen . Oja , hij moet Engels leren , dat zou zo veel makkelijker zijn en dan kun je hem er ook beter bij betrekken. Bij de humor en het kwallen onder elkaar. Thanh , daar kan ik ook alleen positief over zijn . Een volwassen vent in een kinderjasje. Wat een kwajong is dat, maar die lach , daar kan je niet kwaad op worden . En wat hij allemaal niet geregeld heeft. Een onvergetelijk trip met iedere dag open bek momenten , een groot boek vol .Een dikke duim voor hem . We nemen afscheid met een stevige hand en een hug. Een tipje voor de boys en wij lopen de stad weer in voor een biertje . Dat hebben we wel verdient . Als we daarna een eettentje zoeken komen we weer langs het hotel waar Cong nog zit te wachten op zijn vervoer .Kom mee eten zeggen we , maar nee dat kan niet . Thanh kan ieder moment weer komen . Wij gaan in het Old District eten in een wat duurdere prijsklasse, en het eten smaakt goed . Maar geef mij het eten van de locals maar . Simpel , pittig , soms erg rare gerechten , maar net iets beter. In een bar straatje , op een krukje op de stoep voor een kroegje genieten we nog na van de reis tot nu toe . Ik mag zeggen , "Ik heb genoten " . Rond middernacht duik ik te bed. Morgen er weer vroeg uit . We gaan naar "Halong Bay". Maar daar vertel ik jullie de volgende keer over . Het kan zijn dat ik dat pas thuis kan doen , want op het water, de zee, heb ik geen WIFI. En bij terugkomst in Hanoi , de laatste nacht , dan gaan we nog een keer doorzakken in deze schitterende Metropool , Hanoi , ik hou van je. En van Vietnam natuurlijk.

  • 25 Maart 2014 - 10:38

    Mariska Props:

    Hoi Gerard (en Bart en Eugene), met veel genoegen heb ik jou verslag gelezen van wat ook onze reis had moeten zijn. In het begin met wat dubbele gevoelens, inmiddels niet meer. Het was leuk jullie zo te kunnen volgen en mee te leven met jullie avonturen. Inmiddels heb ik voor mezelf allang de conclusie getrokken dat deze reis voor mij wel erg zwaar zou zijn geweest. Ik denk dat ik uiteindelijk het modderrijden wel onder de knie had gekregen maar of ik hier nou net zoveel plezier aan zou hebben beleefd als jullie? Ik vraag het me af. Net nog even op de site van travel@explore gekeken of ik nou iets gemist had in de info. Ik heb niet kunnen ontdekken dat ik wezelijke info over de zwaarte van de reis over het hoofd heb gezien. Misschien dat ik teveel was ingesteld op info van motortrails. Zij zetten wat duidelijker op de site hoe pittig een reis is. Ik dacht zelf dat ik met 2x een weekje Johan vd Wal in Ändorra wel goed was voorbereid. Helaas ga je makkelijk de verkeerde dingen doen als je schrik hebt. Goeie les voor de volgende keer!
    Voor nu wens ik jullie nog een leuke afsluiting in Halong Bay. Neem een biertje (of dat gevaarlijke Vietnamese gif, met of zonder wormen of andere kruipsels) op ons (en op een goeie afloop van jullie trip). Wij zouden op deze dag in Halong bay vieren dat wij vandaag 25 jaar samen zijn!!!!!!! Dat hadden we overigens heel graag ook samen met jullie gevierd. Goeie reis terug naar huis.
    Groetjes van Mariska en Paul

  • 26 Maart 2014 - 22:23

    Robert:

    Mooi man! Top reis dus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 88536

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: