Mr Flat Tyre Strikes Again….. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Mr Flat Tyre Strikes Again….. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Mr Flat Tyre Strikes Again…..

Blijf op de hoogte en volg Gerard

21 Maart 2014 | Vietnam, Hanoi


Midden in de nacht gaat mijn telefoon 4 keer over , de 5de pak ik hem eigenlijk nog in diepe slaap op. “Hallo , bent u thuis , ik wil wat Cds op komen halen .” Ik brom wat van “ik zit in Laos , dus dat komt nu uit. “ de andere kant weer, “maar bent u straks thuis dan ?”Ik zit in Laos , ik ben niet thuis .”Is iemand anders dan thuis ? “ Nee, volgende week ben ik weer aanwezig , dan moet u terug bellen. “ Oke , dan bel ik dan terug “. De ogen dicht en doorgaan met slapen, waar was ik ook weer met mijn droom?? Om 6 uur gaan de luiken echt open en duik ik onder de douche . Bart slaapt nog door. Ik maak gelijk de tijd vrij om het verhaaltje van gisteren te schrijven en te plaatsen. ….He , ik moet even stoppen met schrijven want Thanh en Cong hebben thee op het balkon. Tot straks of tot morgen vroeg, want het eten zal snel na de thee geserveerd worden. Tot later…..


Nou , hier ben ik weer , het is bijna 6 uur in de ochtend. Vlak na de thee zijn we te voet vertrokken naar het restaurant aan de overkant van een grote brug. Bij binnenkomst zie ik grote glazen potten met allerlei beesten en wortels op sterke drank staan . Gaan we daar van drinken of wordt het gewoon weer Beerlao en rijstwijn/whisky . Thanh besteld het een en ander en ik loop zo de keuken in om wat foto’s te schieten , geen probleem , kijk maar geeft de vrouwelijke kok aan . Op groot vuur worden gerechten gewokt en als klaar , op de grond uitgestald. In de pan natuurlijk , ze pakt een volgende pan en begint aan een volgend gerecht. Na een tijdje wordt ons tafeltje weer vol gezet met heerlik eten tot dat de vissoep op tafel komt . Nou sorry hoor maar dit ruikt Fishie , dit kan niet goed zijn. Oude vis zegt Bart en ik moet hem gelijk geven ,dit smaakt niet echt vers. Ik hoef dit niet . De kom gaat ver leeg maar niet door Bart en mij. Na veel gelach en soms zware gespreken en de nodige drank gaan we richting hotel . Daar nog wat thee en dan te bed…

He hier klopt iets niet . Ik ben de rit van gisteren vergeten te vertellen aan jullie . Ja het eten maakt ook zo’n groot deel uit van mijn invulling van mijn vakantie , een belangrijk deel . Maar laat ik eens beginnen met het vertrekken uit het hotel. Fris en met een beter gevoel als gisteren vertrekken we , nog verder richting de Vietnameese grens. He de stroom valt uit hier , maar ik kan nog op batterij verder. Met een wat rustiger tempo gaan we door de bergen , de wegen zijn wat beter en ik heb het weer naar mijn zin. De eerste 100 gaan er weer snel door. Dan duiken wij allemaal behalve Bart achter Eugene aan en stoppen regelmatig voor een pauze. Bij een splitsing hakt Bart ook weer aan en dan zit Bart ineens te toeteren achter mij. Wat is er nu weer aan de hand , ik stop en kijk hem aan . “Je hebt weer een platte , Mr Flat Tyre. Ja hoor het is mij weer gelukt om een spijker op te pikken met mijn achterband .Cong maakt hem weer en de laatste 25 kilometer rollen weer onder mijn zadel door. De stad waar we gaan slapen heet ….. of zoiets. Het hotel is snel gevonden de bedden zijn weer verrukkelijk .

Vandaag gaan we de grens over naar Vietnam ,als we eerst wat groten hebben bezocht die men hier gebruikt hebben om aan de slachtpartijen van de Amerikanen te ontkomen .Maar dat komt in het volgende verhaaltje.

  • 23 Maart 2014 - 13:02

    Ad En Yolande:

    Ha gerard, geniet nog van de laatste dagen. Over een paar dagen ben je weer in het "avontuurlijke"
    Geertruidenberg. Goede reis alvast en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 1440
Totaal aantal bezoekers 88532

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: