De Dag van 1000 bochten en een beetje Roadkill. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu De Dag van 1000 bochten en een beetje Roadkill. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

De Dag van 1000 bochten en een beetje Roadkill.

Blijf op de hoogte en volg Gerard

11 Maart 2014 | Vietnam, Hanoi


Weer vroeg wakker en ik maak me gelijk maar nuttig om jullie wat berichtjes en een setje foto’s via Facebook te plaatsen. Foto’s op mijn Facebook pagina dus , ja??
Ben ik daar mee klaar dan gaan we voor we met de motor vertrekken nog even de locale markt net achter het hotel bezoeken. Wat voor een kleurenpalet we van daar aantreffen is ongelooflijk. Mannetjes en vrouwtjes met een postuur van nog geen 1,5m. Van alles wat daar uitgestald en verkocht wordt is het gedeelte met de dieren het meest indrukwekend. Wij zijn voor de bevolking indrukwekend door de grote , vooral ik val op. Ik probeer met mijn Contour camera wat indrukken vast te leggen. Wat ik daar vastleg is niet voor iedereen een prettig beeld. Later aan jullie de keuze om de film te bezichtigen. Ik vind de beelden wel te doen . Voor onze maatschappij zal het verkeerd en storend zijn, je moet wel begrijpen dat het er hier heel anders gaat. Net voordat ik weg wil gaan gebeurd er nog wat waar ik zelfs versteld van sta, maar ik begrijp het wel.

Even daarna starten we de motoren en gaan we de bergen in . Het wordt een koude , natte en mistige dag , maar wat we te zien krijgen is zo mooi. Ik rij de gehele dag met de bek open van verwondering. Wat een uitzichten , hoe kunnen die mensen daar boven in die bergen wonen en op die hoogte. We moeten regelmatig stoppen om van de uitzichten te genieten omdat je anders een van de 1000 bochten kunt missen en dan heb je de kans dat je honderden meters naar beneden sodemietert. Ik zeg 1000 bochten , volgens mij nog veel meer. Rond de middag komen we in een dorp aan voor de middag hap. Net voor ons stop een groep Aussies , nog wel op Off-road bikes , Honda Baja’s verdomme. En die waren nergens te huur in Vietnam werd tegen mij gezegd. Wel 150 cc ,maar ook 250 cc bikes. Bij de groep zat ook een oud Hollander die vertelde dat bij hun ook al een lid vertrokken was met schade. Sleutelbeen gebroken. Dan stopt er ook nog een groepje Kiwi’s. Zij rijden gewoon op straat , maar verdomde ook op Baja’s. Na een heerlijke hap gaan we richting de Homestay van een dag terug. De laatste stukken gaan weer snel en als ik na een pis probeer bij te komen ,raak ik in conflict met een viervoeter. Hij gilt het uit als ik hem over rij . Ik blijf gelukkig overeind , met wat moeite . Ik kijk niet om maar geef gas bij. Als ik stop wordt ik vast aangesproken door verschillende eigenaren die geld willen zien. Misschien wat egoistisch, maar ik vind dit de beste oplossing. De gids geef mij ook gelijk , gewoon doorrijden en doen of er niets aan de hand is. Eugene komt na mij en die valt het op dat er wel een beest ligt te piepen aan de zijkant van de weg , dat was mijn slachtoffer denk ik. Bijna aan het eind van de dag krijgen we nog een erg mooi stukje off-road ,een pad naast een rivier. Ik laat mijn metgezellen voor maar na wat meters begint het toch te jeuken . Ze hebben het door denk want ze gaan aan de kant . Ik geef mijn ezeltje de sporen en het beestje veranderd in een wild veulentje. Een heerlijk circuitje wat soms erg smal is . Ik knal dan ook met mijn bagage tegen een grote blok steen, niet dat dat mij tegenhoud , ik ga gestaagd door . Na 2 kilometer is het al weer voorbij , maar ik heb mijn energie voor vandaag nuttig besteed. Aan gekomen in Ha Giang rijden we snel naar de Homestay en daar worden we weer goed ontvangen. Heerlijk verwent kan je beter zeggen . Eerst een biertje , bedje staat weer klaar, zelfs mijn dubbel matras ligt er weer. Dat heb je hier wel nodig , men is gewent gewoon op de houten vloer te slapen. Dan staat het avondeten weer te wachten op tafel , ja op tafel , niet op de vloer . Ze zijn hier zo gedienstig. Alleen jammer dat hun Engels slecht is , eigenlijk kan je niet eens spreken van Engels. Die leraar die ze dit geleerd heeft kunnen ze ook beter afschieten. De kok daarentegen , die moeten ze inlijsten . Iedere keer weer andere gerechten en lekker . Nadat de gids vertrekt worden de gespreken met de locals er ook niet beter op . na nog wat biertjes vertrek ik naar bed en heb een heerlijk nacht . Wel op een hard bed , maar ja , we slapen wel de gehele nacht door . Net gedouchet , bek geschrobt, dadelijk een ontbijtje en dan vertrekken we richting Chineese grens . Het is weer koud en mistig , wanneer komt de zon nu eigenlijk eens . Trang zegt dat hij iedere dag komt , ja badmuts anders was het donker . We bedoelen echt schijnen , voor wat kleur . Anders geloven jullie straks niet dat ik weg ben geweest.
He , tot later.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 88537

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: