Way up the mountains. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Way up the mountains. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Way up the mountains.

Blijf op de hoogte en volg Gerard

08 Maart 2014 | Vietnam, Hanoi

Met weinig licht, om Eugene niet wakker te maken,doe ik mijn ding voor jullie.

Heerlijk uitgeslapen kom ik uit mijn muggen tentje.Even Shit and Shower, en ik ben er weer.We gaan , nu nog met 3 man en 2 reisleiders (monteur en gids) de bergen in,Even over het weer,Nog geen zon gezien , maar heerlijk weer om te motorrijden. ongeveer 20 a 22 graden. We rijden langs rijstvelden,thee plantages,houtzagerijen,door dorpjes waar de kinderen in hun blootje de straat op komen rennen omdat ze horen aan het geluid van de motoren dat er wat aankomt wat apart is.Met al die blijdschap in hun gezichtjes is het moeilijk om niet terug te zwaaien. En "Hello" te roepen. Wat een vergezichten dat we te zien krijgen , gewoon schilderijen. Rond de middag stoppen we in een dorp en Trang gaat op onderzoek uit waar we kunnen eten. Hij komt terug en zegt volg mij maar. Hier is "the wife fat , so the noddelsoep is fat too' . Dit is wat Trang zegt , wij denken het alleen. Nou de soep smaakt ook weer heerlijk, knapperig varkensvlees en nog wat vlees. Buiten hangt er een slang in een zak , geen tuinslang dus he!. Misschien zit ik hier wel slang te eten.Wat maakt het uit ,het smaakt gewoon goed. Zo gaan we na het eten verder met genieten en nu heb ik mijn camera op mijn helm gemonteerd . Ik kan gaan filmen . Ik heb nog niets gezien maar dat moet mooi zijn . Na wat uurtjes , ja over 150 kilometer doe je toch gauw 6 uurtjes ,komen we aan in Mai Bao, mooi hotelletje met lekkere douche.Het avondeten wordt in een erg druk en vooral luid restaurantje genuttigd. Ik bemoei mij op het laatst nog in het geschreeuw maar maak geen indruk.En dat alleen om die klote rijstwijn. Ze schreeuwen zo hard om hun vrienden maar die bocht te laten drinken. Ik ga maar verder met het genieten van de avond dis. Iedere keer verbaasd het mijn dat ik weer wat anders te eten krijg en het smaak eigenlijk allemaal , sommige zijn zelfs heerlijk, geen vind ik vies. Na nog een biertje kruip ik te bed, Eugene volgt snel. Morgen naar de local markt, waar bergstammen hun waar verkopen.Ik ga proberen om wat foto's door te sturen , anders kijk maar op facebook, dat lukt wat beter. De komende dagen geen bereik denk , dus tot over wat dagen.

Groetjes uit Vietnam...

  • 09 Maart 2014 - 09:56

    Jeanette:

    je maakt het allemaal maar weer mee !! Leutig hoor. Kan niet wachten op de beelden van je camera !!
    veel rij plezier nog !!! X

  • 09 Maart 2014 - 15:37

    Johan En Lidy:

    Je zult je ogen uitkijken op de local markt.
    Geniet van de mensen en de prachtige uitzichten in de bergen!




  • 09 Maart 2014 - 21:36

    Jolanda:

    Het is geweldig daar! En wat schrijf jij leuk

  • 10 Maart 2014 - 18:06

    Jos:

    Hoi Gerard

    Zo te lezen heb je het goed voor elkaar, en is het weer genieten.
    De motor houd je goed ondanks de 125 cc ( je ranke bouw) en erg belangrijk
    HIJ IS NOG HEEL
    Hou de glimmende kant boven en have FUN


    Jos




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 88527

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: