Honda XR 125, mini motor - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu Honda XR 125, mini motor - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard Verschuren - WaarBenJij.nu

Honda XR 125, mini motor

Blijf op de hoogte en volg Gerard

07 Maart 2014 | Vietnam, Hanoi


Na een matige nacht wordt ik om 5 uur waken, erg vroeg nog maar ik moet nog veel doen. Heel mijn reis tas moet nu in 2 kleine zadeltassen. Eerst een waterdichte tas in een plastic tas en die tezamen in de zadeltassen. Stof en waterdicht moet het worden. Er gaat toch verdomd veel in zo’n zadeltas en mijn grote reistas zit er helemaal in. Een klein beetje in de duffelbag en ik ben klaar. Ik ga eens buiten kijken hoe de dag begonnen is. Het is al een drukte van jewelste ,scooter vliegen voorbij. Wat er aan motoren buiten staat is niet veel . Dan spot ik een Honda RX aan de overkant, die is voor jouw zegt Thang , onze gids. Dat ziet er iedergeval een heel stuk beter uit al is hij maar 125 cc. Ja Arjan, mijn maat in off-road, meer zit er niet in deze vakantie.ik krijg vragen van mijn medereizigers hoe ik aan deze fiets kom. Met Paul D. afgesproken . Kost ook heel wat meer . Niet veel later vertrekken we en wringen ons door de massa scooters . Over spoorbruggen en door buiten wijken verlaten we de stad. Het fietsje van mij heeft niet veel power maar na wat uurtje begint hij toch te bevallen . Hij stuurt en remt goed,de zit positie gaat ook wel en ik heb er weer zin in. Zo rijden we wat over asfalt en na een tijdje , best wel snel gaat Thang al aan de kant voor een thee pauze. Tijdens de pauze vervang ik mijn stuurrisers en mijn zit komt dit ten goede. Zo rijden we nog wat uurtjes tot we een restaurant binnen rijden . Nou net voor de voordeur stoppen . Binnen een paar minuten worden de schaaltjes eten en een kom rijst op tafel gezet. Moet ik nog zeggen dat dit heerlijk was of geloven jullie mij. ?? Terug op de motor komen we steeds smallere weggen en nattere paden tegen. He , eindelijk wat spanning . Ik vind het heerlijk maar er zijn erbij die niet zo bedreven zijn in het off-road. Steeds verder de bergen in richting de Hamong stam . De regen heeft hier zijn sporen achter gelaten . Dan ligt er een grote vrachtwagen op zijn kant in de slot . Toch uitkijken jongens. Ik rij op de voor laatste plek als ik moet pissen . Stoppen en aftappen. De rest behalve de monteur rijden door, hij moet ook pissen. Als ik klaar ben denk ik , nu kan ik ze met wat snelheid weer in gaan halen . Met de gas erop vlieg ik door de dorpen heen, de gids/monteur ver achter mij latend. Het gaat zo snel dat ik bang ben dat ik de verkeerde afslag genomen heb. Dan zit er een meisje naast de weg te zwaaien en met een kleine handbeweging begrijp ik dat ik goed zit . Niet veel verder zie ik ze over grove keien ploeteren . Ik vlieg Eugene voorbij zonder hem te storen. Ik ga de rest op een erg nat modder pad voorbij en voordat ik het weet rijd Thang een terreintje op . De Homestay, de slaap plek voor vanavond. Een groot houten huis op palen met een grote open kamer . Daar gaan we allemaal slapen , hopelijk doe ik een oog dicht. Eerst even douchen in een niet echt fris hokje, maar ze hebben warm water, dat is op zich al heel wat. Wat klungelig vecht ik me in de verse onderbox. Terwijl ik douche gaat de rest naar een dichtbij gelegen meer kijken . Ik zit voor jullie mijn verhaal te doen . Je moet er wat voor overhebben . Ik dan he , jullie hoeven het alleen te lezen .Ik moet het iedere dag weer meemaken . Echt afzien , hoor. Tot later.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 25 Dec. 2010
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 88516

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

INDO CHINA MOTOR CHALLENGE 2014

15 September 2013 - 15 September 2013

De Sri Lanka Curry Trip

17 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Zweden , The 2013 Moose Trip

12 November 2012 - 12 December 2012

Cambodja Off-road Trip

26 Oktober 2011 - 11 November 2011

Noord Thailand rondreis

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Nieuw Zeeland Motor tourrit 2011

Landen bezocht: